Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، سیدمحمد مرندی، تحلیل گر مسائل آمریکا و استاد دانشگاه تهران در خصوص توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران گفت: به طور کلی ایران بیش از یک سال از خود صبر نشان داد و اروپا و آمریکا همه تعهدات خود را در قبال برجام زیر پا گذاشته اند باز ایران صبر استراتژیک از خود نشان داد برای اینکه به جامعه جهانی نشان دهد که دنبال تنش زدایی است و از سوی دیگر به اروپایی‌ها هم زمان اختصاص دهد تا راهکاری ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: اما با تمام این شرایط به نظر می‌رسد غرب و به ویژه آمریکا و انگلیس ازاین صبر  برداشت غلط کرده اند و تصور کردند که این رفتار نشانه ضعف جمهوری اسلامی بوده است. 



مرندی با اشاره به تصاحب غیرقانونی کشتی ایرانی توسط انگلیس در آستانه ورود آن به دریای مدیترانه گفت: دولت انگلیس به خواست دولت آمریکا این کار را انجام داد و در حقیقت تصمیم این دو کشور برای این اقدام افزایش فشار‌ها بر جمهوری اسلامی بود. 



این استاد دانشگاه ادامه داد: آن‌ها به دنبال این بودند که با این فشار‌ها از یک سو بر اقتصاد ایران فشار وارد کنند و از سوی دیگر با تحریم‌های غیرقانونی نفتی و تصاحب کشتی ایرانی آتش این جنگ اقتصادی را علیه ایران فروزان‌تر کنند، چون تحریم‌ها تاکنون نتایج مورد نظر آن‌ها را فراهم نکرده بود. 



این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: جمهوری اسلامی بر این اساس تصمیم گرفت واکنش جدی تری نشان دهد از یک سو تعهدات خود در حوزه برجام را کاهش داد و از سوی دیگر در حوزه منطقه‌ای فشار متقابل را به انگلیس تحمیل کرد تا به آن‌ها بفهماند تحمیل تحریم‌ها بر ایران برای خودتان هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. 


وی با تقدیر از این اقدام نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران برای جلوگیری از تنش‌های بیشتر در منطقه گفت: اگر جمهوری اسلامی به طور جدی در برابر انگلیسی‌ها واکنش نشان ندهد آن‌ها به تدریج سایر کشتی‌های ما را هم متوقف خواهند کرد و اقتصاد ایران را فلج می‌کنند بر همین اساس ایناقدام سپاه پاسداران در واقع یک حرکت مهم برای حفظ ثبات منطقه، بازدارنده و موفقیت آمیز بود.

 

خبرگزاری دانشجو

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نفتکش آمریکا خلیج فارس انگلیس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود