Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ظهر امروز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی روابط خارجی در جمع خبرنگاران در تشریح مباحث صورت گرفته در نشست، اظهار داشت: جلسه خوبی داشتیم که نشستی اشتراکی بین وزارت خارجه و وزارت کشور بود و از استانداران شرق کشور و سفرای ما در پاکستان و افغانستان دعوت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار ما بر این است که با توجه به سیاست های دولت برای افزایش سطح روابط اقتصادی با همسایگان، مطالعاتی روی موانع صادرات و واردات داشته باشیم. بنابراین در همین راستا از کسانی که در خط مقدم هستند برای این نشست دعوت به عمل آمد تا مسائل مربوط به نقل و انتقالات بانکی و مشکلات گمرکی را بررسی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تقریباً چیزی بیش از ٥ تا ٦ میلیارد صادرات به شرق جاری است که البته احتمالاً بخشی هم بصورت ثبت نشده است. تلاش ما انتقال این تجارت غیررسمی به تجارت رسمی است و اینکه بتوانیم در این راستا تسهیلاتی را ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در حوزه پولی و بانکی سفرای ما مشکلاتی دارند و استاندارن هم مشکلات را مطرح کردند.

وی همچنین از ابراز تمایل طرف پاکستانی وافغانستانی برای بازگشایی بانک مشترک خبر داد و گفت: امیدوار هستیم در این زمینه بتوانیم کارهایی را انجام دهیم.

ادامه دارد …

کد خبر 4672262 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور افغانستان وزارت خارجه هیئت دولت پاکستان غلامرضا انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری