Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@21:58:47 GMT

بررسی استهلاک هیولای ژاپنی تویوتا اف جی کروز

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۳۳۵۳

بدون شک اگر بخواهیم یکی از مستحکم‌ترین خودروهای شاسی بلند و آفرود بازار معرفی کنیم، باید به تویوتا اف جی کروز اشاره کنیم. این خودروها از هر جهت کیفیت ساخت بالایی دارند که هم از لحاظ مشخصات فنی و موتوری و هم از لحاظ بدنه یکی از گزینه‌های محبوب در بازار هستند. آمار خرید و فروش تویوتا اف جی کروز چندان بالا نیست، زیرا اغلب دارندگان این خودرو تمایلی به فروش آن ندارند و ترجیح می‌دهند که برای بلندمدت از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر قیمت تویوتا اف جی کروز در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. اما آیا به نظر شما استحکام خودرو برای این قیمت مناسب است.

 بدنه تویوتا اف جی کروز فوق العاده محکم است

 شما حتی از نگاه دور هم می‌توانید متوجه شوید که میزان استحکام بدنه تویوتا اف جی کروز به چه صورت است. در طراحی بدنه این خودرو شاهد استفاده از ستون‌های پهن و محکم از اینکه اتاق را سرحال نگه می‌دارد. این وضعیت طراحی کابین به شکلی است که بیشترین فشار ممکن را تحمل می‌کند و حتی در برابر ضربه و تصادف هم مقاومت بالایی دارد. از طرف دیگر سپر خودرو و طراحی قسمت موتور به شکلی است که به هنگام برخورد کمترین انتقال فشار به کابین خودرو صورت می‌گیرد و این در حفظ جان سرنشینان بسیار مهم است. بنابراین اگر قصد خرید تویوتا اف جی کروز برای مسیرهای آفرود را دارید، به هیچ وجه در مورد استحکام کابین و اتاق خودرو نگران نباشید.

موتور خودرو یک هیولای به تمام معناست

در تویوتا اف جی کروز یک موتور با حجم ۳۹۵۶ سی‌سی استفاده شده است که دارای شش سیلندر v شکل و ۲۴ سوپاپ است. حداکثر قدرت تولیدی در این موتور ۲۶۰ اسب بخار است و می‌تواند نهایت گشتاور ۳۸۷ نیوتن متر تولید کند. البته این موضوع باعث شده که مصرف سوخت خودرو هم بالا باشد و چیزی در حدود ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف کند. مشخصات فنی و ویژگی‌های موتور به شکلی است که شما صرفاً برای سرویس‌های سالانه آن را به تعمیرگاه می‌برید. وارد کردن بالاترین فشار در مسیرهای آفرود هم کوچکترین فشاری به موتور خودرو وارد نمی‌کند و شما اطمینان خواهید داشت که با مشکلاتی مانند یاتاقان یا سرسیلندر مواجه نخواهید شد. فقط کافی است که در این خودرو از روغن باکیفیت استفاده کنید تا متوجه شوید که داریم در مورد چه موتوری صحبت می‌کنیم.

خودرو راحت کنترل می‌شود

 یکی از مشکلاتی که می‌تواند استحکام یک خودرو را تحت تأثیر قرار دهد، هندلینگ نامناسب و خارج شدن خودرو از کنترل راننده است. این در حالی است که شما می‌توانید از ویژگی‌های هندلینگ خودرو به عنوان یکی از عوامل اصلی تأثیر گذار در خرید تویوتا اف جی کروز یاد کنید. این خودروی ژاپنی دارای قدرت کمکی هیدرولیکی، سنسور سرعت و دکمه‌های چند کاره بر روی فرمان است. از طرف دیگر برای سیستم ترمز و پایداری خودرو هم از ترمزهای ضد قفل استفاده شده است و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم در آن استفاده شده است. بنابراین راننده کاملاً مطمئن است که خودرو تحت کنترل او بوده و به هیچ وجه از شرایط طبیعی رانندگی خارجی می‌شود.

سیستم تعلیق و فوق العاده با ضربه پذیری مناسب

سیستم تعلیق یکی از مواردی است که شما بعد از پرداخت قیمت تویوتا اف جی کروز مطمئناً پشیمان نخواهید شد. سیستم تعلیق این خودروها برای محور جلو از نوع جناقی دوبل است و برای محور عقب هم از چهار میله‌ای با میل عرضی استفاده شده است. این شیوه طراحی باعث شده که سیستم تعلیق خودرو بیش از حد نرم یا بیش از حد سفت نباشد. بنابراین راننده مطمئن است که در برخورد با ناهمواری‎‎ها خودرو دچار مشکل نمی‌شود و از طرفی دیگر سخت بودن سیستم تعلیق برای سرنشینان آزاردهنده نخواهد بود. این سیستم تعلیق ضربه‌های ناگهانی را به خوبی جذب می‌کند و مانع از فشار بیش از حد اتاق می‌شود.

 به عنوان جمع‎بندی نهایی، استهلاک تویوتا اف جی کروز بسیار پایین است، مصرف سوخت بالایی دارد، احتمالاً مجبور هستید که خیلی زود روغن موتور و فیلتر روغن را تعویض کنید، مصرف لاستیک خودرو به دلیل آفرود بودن بالاست، از موتور می‌توانید در شرایط سخت استفاده کنید. فقط باید توجه کنید که سرمایه شما برای سرویس‌های سالانه خودرو کافی باشد تا مشکلی برای استفاده از خودرو نداشته باشید.

 

 

رپورتاژ آگهی ویرلن

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تویوتا شاسی بلند آفرود اف جی کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟

 روز‌های گذشته اولین نمونه بومی سازی شده «۶سیلندر بنزینی خورجینی ۴لیتری» در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی رونمایی شد.

بر اساس اعلام مدیران این پروژه، از ۳ پیش با توجه به شناسایی نیاز کشور به خودرو‌هایی همچون آفرود، شاسی بلند و سازمانی که بالغ بر ۱۰ هزار خودرو در سال بود، تصمیم گرفتند به دنبال ساخت نمونه‌ای داخلی باشند.

در این پژوهش بیش از ۱۳۰ موتور بنزینی مختلف در بازه ۳ تا ۵ لیتری با چیدمان خورجینی را بررسی شده است، محصولات به‌روز ۱۳ سازنده نامی دنیا مورد هدف قرار گرفته و ۱۶ پارامتر سنجش عملکرد موتور‌ها بررسی شد که متناسب با خودرو‌های کشور باشد و شماتیکی از پراکندگی و کارآمدی آنها در این حوزه گزارش و در نهایت یک موتور انتخاب و بر روی خودرو هدف تست شد و در نهایت موتور مبنا انتخاب شد.

این موتور ۴ لیتری و ۶ سیلندر، فناوری روز دنیا است که در ساختار صنعت خودروسازی ایران قابل شناسایی بوده و امکان تعمیر و نگهداری آن را در کشور وجود دارد.

گشتاور بالا و قدرت زیاد در دوره‌های نسبتا پایین

علی قاسمیان مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه دلایل به ویژگی‌های این موتور اشاره کرد و گفت: ۲ مشخصه اصلی موتور‌های احتراقی توان و گشتاور است، توان برای ایجاد سرعت بیشینه و گشتاور نیز برای تامین کشش‌مناسب خودرو است، به عبارت دیگر ما آن را به عنوان قدرت موتور برای عبور از سربالایی و حمل بار می‌دانیم.

وی افزود: موتور‌های بنزینی عموما بر مبنای توان بالا طراحی می‌شوند، اما این موتور قابلیت دارد که گشتاور بالا و قدرت زیادی را در دوره‌های نسبتا پایین در اختیار راننده قرار دهد و این یک ویژگی خوب برای خودرو‌های پیکاپ، آفرودی، SUV (خودرو‌های شاسی بلند) و تاکتیکی برای عبور از مناطق شیب‌دار، صعب‌العبور و همچنین حمل بار‌های سنگین به حساب می‌آید. قاسمیان اظهار کرد: از آنجا که این موتور، یک موتور بنزینی است می‌تواند سرعت بالایی داشته و نیاز کاربر خود را رفع کند.

وی درخصوص سایر ویژگی‌های این موتور گفت: دوام بسیار بالا و خوش تعمیری از جمله ویژگی‌های بارز این موتور است، همچنین این موتور قابلیت کسب استاندارد آلایندگی یورو۵ و قابلیت ارتقا استاندارد آلایندگی به یورو۶ را دارد.

قاسمیان به ویژگی دیگر این موتور اشاره و تصریح کرد: با افزودن کیت‌های جانبی به همین موتور بدون هیچ تغییری تا ۲برابر توان و گشتاور فعلی توسط این موتور قابل تامین است که می‌تواند یک ویژگی مهم برای کاربری‌هایی خاص باشد. مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توان این موتور ۲۳۶ اسب و گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن‌متر است.

گفتنی است، در گذشته این موتور به ایران فروخته می‌شد، اما به دلیل تحریم‌ها فروش محصول قطع شد و تعمیر و نگهداری آن پشتیبانی نمی‌شد، در نتیجه اولین نمونه از این موتور با رویکرد اثبات توانمندی  ساخته شد، زیرا در حال حاضر مهندسین ایرانی امکان تولید موتور‌های کم حجم با مصرف کمتر را دارند.

نخبگان و متخصصان در این پروژه توانسته‌اند به حدود ۴۵ درصد دانش بومی ساخت موتور دست پیدا کنند که برای فاز اول پروژه بود، بررسی موتور مبنا بر اساس متالوژی با مدل‌های ۲ بعدی، ۳ بعدی و بر مبنای توانمندی داخلی انجام شد، این شبیه سازی بر مبنای ساخت بلوک آلومینیومی بود، اما به ساخت قالب‌های چدنی نیز دست پیدا کردند که در برنامه اولیه نبود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد