Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حفاظتی میراث جهانی جنگل های هیرکانی در گیلان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر انتخابی گفت : 13 سال بعد از نخستین تلاش ها برای ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی که باقی مانده از دوران سوم زمین شناسی ( عصر دایناسورها)است، سرانجام 14 تیرماه سال 98 در چهل و سومین اجلاس جهانی یونسکو در کشور آذربایجان، از دو میلیون هکتار وسعت این جنگل‌ها در ایران ، 306 هزار هکتار آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به نام ایران ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان افزود : ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی تاثیر بسزایی در معرفی شایسته و حرفه‌ای این اثر بی نظیر طبیعی به جهانیان دارد و ضرورت حفاظت و مدیریت آن بر اساس استانداردهای جهانی و بر پایه مشارکت مردمی را بیش از پیش آشکار می‌کند. ثبت آثار جهانی تاثیر زیادی بر رونق گردشگری و اقتصادی کشور صاحب اثر داشته و باعث جذب منابع مالی و بهبود زیرساخت‌ها می شود.

امیر انتخابی ادامه داد : برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حفاظتی میراث جهانی ویژه کارکنان یگان حفاظت این اداره کل ، منابع طبیعی و محیط زیست نیز در راستای اجرایی کردن برنامه جامع گردشگری برای جنگل های هیرکانی است.

این کارگاه روز چهارشنبه دوم مرداد ماه سال‌جاری در محل موزه میراث روستایی گیلان برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل منابع طبیعی جنگل صنایع دستی و گردشگری گردشگری یونسکو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان