Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: ایجاد سامانه تصمیم موجب کاهش صفوف انتظار، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و امکان نظارت بیشتر شده است. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام علیرضا حیدری  اظهار کرد: طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های جامعه نوین ایران است که روزبروز در حال افزایش و چنانچه مقابله‌ای با آن صورت نپذیرد در آینده خسارات جبران ناپذیری را به جامعه وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اولویتی مدنظر مقام معظم رهبری نیازمند انجام اقدامات ویژه علاوه بر وظایف سازمانی و عمومی هر دستگاه و نهاد است، براساس قانون حمایت خانواده تمامی طلاق‌های توافقی الزاماً و سایر دعاوی خانواده می‌تواند پیش از صدور رأی به مرکز مشاوره ارجاع داده شود که با توجه به تعداد بالای دعاوی خانواده و ارجاع فیزیکی متقاضیان در این دعاوی در استان‌هایی که قانون را عملیاتی کردند مشکلات عدیده ای از جمله تشکیل صفوف برای دریافت نوبت، سردرگمی مراجعان، طولانی شدن نوبت‌های جلسات مشاوره، معطل شدن بیش از حد مراجعین و… را شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: به روش سنتی امکان ارزیابی و نظارت اقدامات صورت گرفته، مدیریت پرونده‌ها و نحوه‌ی ارجاع و پاسخگویی نیز وجود ندارد و یا به کندی صورت می‌گیرد.

آمار طلاق در بابلسر کاهش یافتتهران| آمار طلاق تا پایان برنامه ششم توسعه 20 درصد کاهش پیدا می‌کندآغاز فرایند جدایی رسمی همسر حاکم دبی؛ احتمال ثبت یک رکورد در پرداخت پول برای طلاق

وی در خصوص نحوه رفع مشکلات موجود و فوق الذکر گفت: به جهت رفع موانع پیش رو واحد مشاوره استان با همکاری سازمان بهزیستی اقدام به تهیه سامانه‌ای با نام تصمیم نمود که اکنون و بعد از گذشت یک سال از اجرایی نمودن این سامانه در مشهد و برطرف نمودن نواقص و مشکلات آن در حال حاضر به عنوان سامانه جامع ثبت اطلاعات طلاق از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق تأیید شده است. ایجاد این سامانه از بین بردن صفوف انتظار و جلوگیری از اتلاف وقت مردم و کاهش رفت و آمد درون شهری، امکان نظارت و کنترل بیشتر بر فرایند ارجاع از پذیرش متقاضیان تا مرحله ارزیابی، غربالگری، ارائه خدمات مشاوره روانشناسی، حقوقی و مددکاری را با ترسیم نمودار و مشخص کردن مدت زمان انجام آن فراهم آورده و توانسته دستاوردهای خوبی را در این خصوص بدست آورد.

این سامانه تحت وب است و از طریق اینترنت قابلیت دسترسی دارد و در هر لحظه از زمان افرادی که متقاضی درخواست دعاوی خانواده هستند؛ قبل از تشکیل پرونده در محاکم می‌توانند با مراجعه به آدرس www.zaman.behzisti.net اطلاعات اولیه خود را وارد نموده و ضمن دریافت کد رهگیری از زمان اولین جلسه مشاوره، ارزیابی، تاریخ و آدرس محل مراجعه مطلع شوند.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فریدونشهر گفت: در این همایش خانواده‌ها مسیری به طول چهار کیلومتر را از چشمه گلاز تا کوه تتشویلی را پیاده پیمودند.
امین لچینانی، هدف از برگزاری این همایش راترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی و توجه بیش‌تر به سلامتی جسم و روح دانست و گفت: پیاده روی روزانه در کنترل و پیشگیری از بسیاری ازبیماری‌ها مانند فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی ودرد‌های مفاصل تاثیر بسزایی دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه