Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۶۱ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ به دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، هشتاد و هفتمین نشست شورای بورس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه گزارش پنج ساله سفر‌های اعزام به خارج از کشور و با حضورعباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ومعاونان بین‌الملل، آموزش، تحقیقات و فناوری و دانشجویی دانشگاه، روسای دانشکده‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش مصوبات شورای بورس دانشگاه در سال ۹۷ را ارائه کرد و گفت: طی سال گذشته ۲۰ درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور، ۱۰ مورد مأموریت آموزشی خارج از کشور، ۲۱ درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور و دو مورد سفر برنامه‌ریزی‌شده به تصویب شورای بورس رسیده است.   کردی تاکید کرد: در سال ۹۷ دستورالعمل‌های اعزام به خارج از کشور دانشگاه مورد بازبینی قرار گرفت و به دلیل نوسانات ارزی، پرداخت ریالی جایگزین دلاری شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه گزارش آماری شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاه در سفر‌های اعزام به خارج از کشور طی پنج سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ به ترتیب ۱۳۴، ۱۱۸، ۱۱۷ و ۱۴۷ نفر از اساتید دانشگاه در کنگره‌های خارج از کشور شرکت کرده‌اند. این در حالی است که در مجموع ۶۱ عضو هیئت علمی طی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ به دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان و دستیاران دانشگاه در سال ۹۵ مصوب شد، تاکید کرد: تا پایان سال گذشته ۳۶ نفر امکان شرکت در این دوره را به دست آورده‌اند. با تصویب دستورالعمل سفر‌های برنامه‌ریزی‌شده در سال ۹۴، به طور میانگین سالانه شش مورد سفر فردی و گروهی انجام شده است.

کردی مجموع اعزام به مأموریت آموزشی خارج از کشور در پنج سال اخیر را ۵۹ مورد اعلام کرد و بیان کرد: مأموریت آموزشی بیش از ۱۰ روز بنا بر درخواست متقاضیان، با مصوبه شورای بورس دانشگاه و بدون پرداخت هزینه صورت می‌گیرد.

در ادامه نشست هشتاد و هفتم، ۱۲ درخواست مأموریت آموزشی خارج از کشور، ۸ درخواست دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور و تمدید آن و یک درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور مطرح شد که با همگی آن‌ها موافقت به عمل آمد.

همچنین دو درخواست سفر برنامه‌ریزی‌شده دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی و یک مورد درخواست بورس تحصیلی داخل کشور براساس اعلام نیاز پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم نیز ارائه شد که مورد موافقت اعضای شورای بورس دانشگاه قرار گرفت.

براساس بخشنامه وزارت بهداشت از این پس تمامی تقاضا‌های اعزام به خارج از کشور دانشگاه باید با مجوز این وزارتخانه انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خدمتکارآرانی صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری دومین جلسه شورای اجتماعی استان تهران در سال جاری، از بررسی راه‌اندازی و توسعه مراکز «سراج» در سطح استان با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران خبر داد.

خدمتکارآرانی گفت: مراکز «سراج» یا به عبارتی مراکز سلامت روانی اجتماعی، جزو پروژه‌هایی است که از سال گذشته به صورت مشترک بین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه هدف گذاری این پروژه در فاز اول راه اندازی ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور بوده است، گفت: سهم استان تهران در این پروژه ۱۸ مرکز بود که تا امروز و گزارشات واصله از سه دانشگاه علوم پزشکی استان، ۱۲ مرکز به صورت قطعی راه اندازی شده است.

وی در تشریح جزئیات بیشتر این طرح، از راه اندازی هفت مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شهرستان‌های شرق استان تهران از جمله پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه خبر داد و عنوان کرد: چهار مرکز نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در اسلامشهر، شهرری و شهر تهران و یک مرکز هم توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهرستان بهارستان راه‌اندازی شده است که مجموعاً ۱۲ مرکز از ۱۸ مرکز هدف محقق و الباقی نیز تا نیمه سال جاری در دست تمهید مقدمات و تجهیز و راه اندازی است.

خدمتکارآرانی بیان کرد: امیدوار هستیم که با محوریت و حمایت فرمانداری‌ها بتوانیم تعهدات مورد نظر در اجرای این طرح را در سطح استان تهران محقق کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، هدف از ایجاد این مراکز را ارتقای کمی و کیفی خدمات روانی و اجتماعی به عموم افراد و به خصوص افرادی که دارای اختلالات روانی، فکری و رفتاری هستند عنوان کرد و گفت: این افراد از طرق مختلف از جمله مدارس آموزش و پرورش و اورژانس اجتماعی بهزیستی به مراکز «سراج» ارجاع و بر اساس پروتکل‌ها، مورد حمایت‌های روانپزشکی و درمانی که منتج به بهبودی و توانمندی آنها شود قرار می‌گیرند.

وی در ادامه در خصوص فعالیت مراکز «اتاق فرار» نیز اظهار کرد: این مراکز جزو بازی‌های فکری و سرگرمی‌هایی است که طی سالیان اخیر تعداد آنها رشد قابل توجه داشته و نیازمند بررسی دقیق هستند و در این جلسه مقرر شد که بر آنها نظارت‌های لازم وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از تشدید نظارت‌ها بر برنامه‌ها و محتوای مراکز «اتاق فرار» و نوع مجوزهای این مراکز خبر داد و بیان کرد: قرار شد کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مربوطه مثل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، سازمان اطلاعات و فراجا و سایر دستگاه‌ها، استانداردها و دستورالعمل‌های لازم را مورد بازخوانی و بازتعریف و به روزرسانی قرار دهد و ساز و کارهای نظارت بیشتر بر عملکرد این مراکز و برخورد با مراکز غیر قانونی انجام شود.

کد خبر 6097589

دیگر خبرها

  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار