Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@18:38:40 GMT

اعتماد زن جوان،پژوهش او را به باد داد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۳۸۸۲

اعتماد زن جوان،پژوهش او را به باد داد

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سرهنگ تورج کاظمی در توضیح این خبر، گفت: اوایل تیرماه امسال خانم جوانی ۲۹ ساله با تشکیل پرونده‌ای در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای به پلیس فتا مراجعه و به ماموران، اظهار کرد: مدتی است که پست الکترونیکی اش مسدود شده است و حساب کاربری وکلمه عبوری را که در اینترنت تعریف کرده است، نمی‌شناسد و دسترسی به محتوای پژوهشی اش غیر مقدور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: تیمی از ماموران بررسی موضوع را برعهده گرفتند و احتمال دادند که فرد یا افرادی قصد اخاذی از شاکی را دارد، ولی با گذشت مدتی خبری از اخاذی و یا تهدید شاکی نشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همچنان با گذشت مدتی حساب کاربری شاکی مسدود بود، تصریح کرد: در اقدامات فنی و پلیسی ماموران مردی ۳۴ ساله ساکن بلوار فردوس را مورد شناسایی قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

دختر بچه روستایی مورد حمله تمساح قرار گرفت

منطقه بازار تهران احتمال فرو میریزد

درمانی آسان برای بی اختیاری ادرار

دامـاد برای رهایی از ازدواج اجباری خود را ربود

قاتلین فراری پس از دوسال به کشور بازگشتند

سرهنگ کاظمی بیان داشت: با هماهنگی مقام قضائی متهم در مخفیگاهش با دستور مقام قضائی دستگیر و متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود با مشاهده شاکی در پلیس فتا، لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: مدتی با شاکی دوست بوده و در این مدت دسترسی به حساب کاربری و رمز عبور پست الکترونیک شاکی داشته است، تا اینکه بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده است. در انتقام آن رمز عبور پست الکترونیک شاکی را عوض کرده است و حدس نمی‌زده که توسط پلیس شناسایی شود.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد: حساب کاربری و رمز عبور از جمله اطلاعات شخصی افراد می‌باشد که این اطلاعات نباید در دسترس سایر افراد قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پست الکترونیک جرم رایانه رئیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: چهار متهمی که با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

ایرنا در خبری نوشت: سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چندی پیش یکی از شهروندان مراجعه و مدعی شد که شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده ۱۰۰ میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی، از او کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند و شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان گفت: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات پلیس هشدار داده به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، قطعا کلاهبرداری است.

وی یادآور شد: هیچ سازمان دولتی و نهادی اعم از صدا و سیما، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و دیگر نهادها با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تایید منشا این تماس‌ها نیست.

سرهنگ معظمی گودرزی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903414

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی در هرمزگان
  • عامل ۸۰درصد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران چیست؟
  • فناوری کوانتومی یک ضرورت برای نیروی دریایی است
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • اعتماد دوباره مورایس به جوان سپاهان!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد