Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@00:23:23 GMT

50 هزار گلزار شهيد را زيارت کنيم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۵۲۸

50 هزار گلزار شهيد را زيارت کنيم

خبرگزاری آریا- سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار شهدا، فرصت زیارت از راه دور 50 هزار گلزار و مزار شهیدان را فراهم کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، جنوبی‌ترین بخش شهر تهران آرام‌ترین قسمت شهر است، جایی که درگذشتگانی از دهه‌ها پیش در آن خفته‌اند و شهری آرام را پدید آورده‌اند.
نگین درخشان این شهر آرام گلزار شهدای آن است با هزاران شهید خفته در خاک که در طول سالیان دراز از انقلاب اسلامی تاکنون میزبان این پاک‌مردان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جایی که به ظاهر خفتگان را در خود جای داده است، اما به واقع اینجا بیدارترین نقطه شهر است. 30 هزار شهید در گلزار شهدای تهران جای دارد و از این تعداد 4 هزار شهید گمنام هستند.
همین یک تکه کوچک از آرامستان بهشت زهرا (س) هر هفته میعادگان عاشقانی است که به شوق زیارت شهدا در آن حاضر می‌شوند.
بسیاری از بانوانی که با دل‌های شکفته از شوق شهدا به این سرزمین قدم می‌گذارند برای شهدای گمنامش مادری می‌کنند.
مادران و پدران شهیدی که هر هفته برای دیدار با فرزند خود به گلزار شهدا سری می‌زنند، تنها والدین شهدای خود نیستند؛ آن‌ها متعلق به فرزندان خفته در این بستر هستند.
علاوه بر آن‌ها کسان دیگری هم قرار دیدار با شهدا را دارند، رزمندگان قدیم و جدید جبهه و جنگ، جاماندگان قافله شهدا و شهادت که خود را از دایره هم‌قطارانشان دور نگه نمی‌دارند یا دوستداران شهدا که خوب فهمیده‌اند پیوند به آسمانیان خفته در زمین و بهره بردن معنوی از همجواری با آنان است که ان‌ها را از گزند گناه و بدی‌ها مصون نگه می‌دارد.
هر هفته و در ایام و مناسبت‌های خاص مزار و گلزار‌های شهدا مملو از جمعیت می‌شود، آدم‌هایی که خودشان را از هر جای شهر به مزار شهدا می‌رسانند تا در هوای شهدا نفس بکشند، اما در این میان هستند افرادی که به خاطر وجود مشکلات گوناگونی امکان حضور در این اماکن را ندارند. بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی نو که از سال‌های گذشته مقدمات آن را فراهم کرده بود، سامانه مجازی زیارت مزار و گلزار شهدا را ایجاد کرده است که از طریق آن افراد مختلف در فاصله دور و نزدیک از مزار‌های شهدا و حتی افراد خارج از کشور امکان زیارت در گلزار و مزار شهدا را پیدا می‌کنند.
از نکات مثبت این سامانه امکان جست‌وجوی مزار شهداست که فرد با وارد کردن نام شهید شاهد تصویر مزار او خواهد بود، امکانی که زیارت از راه دور فرد به فرد شهدا را فراهم کرده است و می‌تواند به عنوان سندی از مزار شهدا نیز قابل استفاده باشد.
سامانه زیارت مجازی گلزار‌ها و مزار‌های شهدا شامل تصاویری با کیفیت بالا و مطلوب به صورت 360 درجه از مزار شهداست که علاوه بر اجرا در ویندوز قابل استفاده در سیستم عامل‌‎های اندروید در تلفن‌های همراه نیز است و فرد با گشت و گذار در آن احساس می‌کند به صورت فیزیکی در گلزار شهدا حضور دارد.
عکس برداری و تصویربرداری سه بعدی از 50 هزار مزار شهدا انجام و 40 هزار تصویر سه بعدی در سامانه بارگذاری شده است و تا پایان سال بارگذاری 40 هزار تصویر سه بعدی دیگر نیز انجام می‌شود.
ایجاد سامانه زیارت مجازی گلزار شهدا از سه سال پیش کلید خورده است و روز گذشته رونمایی آن با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در غرفه این نهاد در نمایشگاه بین المللی الکامپ انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گلزار شهید زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم، گفت: سبک زندگی شهدا و ترویج آن‌ها امروز وظیفه همه ما است و همه باید تلاش کرد که کشور را به جایگاهی که مدنظر امام و رهبری است برسانیم

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمود پاکدل، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در آئین معارفه سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کرده و از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: این استان دارای شخصیت‌های مدیریتی، فرهیخته علمی است که در سطح کشور حضور دارند و خدمات آن‌ها به‌کل مردم ایران می‌رسد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، گفت: سبک زندگی شهدا و ترویج آن‌ها امروز وظیفه همه ما است و همه باید تلاش کرد که کشور را به جایگاهی که مدنظر امام و رهبری است برسانیم و آرزوی شهدای ما یا شهادت یا زیارت بود و امروز به برکت خون شهدا، زیارت حرم مطهر امام علی علیه‌السلام و حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و دیگر ائمه میسر شده است.

وی در خصوص عملیات وعده صادق تصریح کرد: ۷۲ ساعت قبل از عملیات اطلاع داده‌شده بود و بیان داشتند چه درخواستی دارید تا شما از این عملیات منصرف شوید اما ایران از حق خود کوتاه نیامد؛ در این عملیات کشورهای زیادی از طرق مختلف به دنبال انصراف ایران بودند، اما در نهایت به همت سپاه پاسداران موشک‌های ایران از لایه‌های دفاعی عبور پیدا کرد و نقطه موردنظر هدف قرارگرفته شد که این موضوع باید قدر دانسته شود.

پاکدل با بیان اینکه در توجه به خانواده شهدا و ارج نهادن آن‌ها وظیفه داریم، خاطرنشان کرد: ما در هر جایگاه و کسوت باید خانواده شهدا را تکریم کنیم.

وی افزود: طرحی با عنوان قوانین شناخت و همراه با محاسبه با بار مالی نوشته شد که اعتبارات از ۳۰ هزار میلیارد به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم، گفت: فقط در حوزه درمان بودجه ما از چندین وزارتخانه با ۱۸ هزار میلیارد تومان بیشتر است که بتوان بخشی از رنج و مشقت جراحات ناشی از دفاع مقدس جبران شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این آئین از خدمات رضا پارسیان نژاد تقدیر شد و حجت‌الاسلام قدرت الله خرم‌روز به عنوان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

کد خبر 751799

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های کشور مرهون خون شهدا است
  • به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم
  • آغاز ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی گلزار شهدای بردسکن پس از ۲۰ سال
  • نقد نباید مایه نگرانی تولیدکنندگان کتاب شود
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود