Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:02:22 GMT

«و آن‌گاه معنا زاده شد» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۵۲۰۹

«و آن‌گاه معنا زاده شد» منتشر شد

ترجمه کتاب «و آن‌گاه معنا زاده شد؛ بازنمایی، شبیه‌سازی، سوژه» منتشر شد.

 به گزارش ایسنا، این کتاب که شامل مجموعه مقالاتی با موضوعات سوژه، بازنمایی و شبیه‌سازی است، توسط امیر رضائی‌پناه، سمیه شوکتی‌مقرب و عارف مسعودی ترجمه و در نشر علم (تمدن علمی) عرضه شده است.

در معرفی کتاب  «و آن‌گاه معنا زاده شد» عنوان شده است: این مجموعه مقالات حول سه موضوع اصلی سوژه، بازنمایی و شبیه‌سازی تدوین شده و ۱۰ اپیزود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر یک از بخش­‌ها و اپیزودها، متنی مستقل در بافتی به هم پیوسته است که چگونگی نقش‌آفرینی مفاهیم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی را نمایان می‌کند.

این کتاب به دنبال ارائه فهمی خاص و اصیل از برخی مقوله­‌های مهم در علوم انسانی و اجتماعی همچون معنا و نظام معانی، بازنمایی، شبیه­‌سازی، سوژه سیاسی، امر سیاسی، سیاست، امر اجتماعی، حقیقت، امر واقع، رخداد، ادبیت فلسفه و فلسفیت ادبیات، سرشت هنر، روی صحنه و پشت صحنه، گفتمان هویدا و گفتمان پنهان و... است. در حقیقت رمزگشایی عملیاتی از ماهیت، مولفه‌ها، مفاهیم و شاخص‌سازی‌های مترتب بر این مقوله‌ها کار ویژه و رسالت محوری این اثر را تشکیل می‌دهد.

ایده ترجمه کتاب حاضر که دربردارنده بخش‌های اصلی کتاب لاتین «سوژه‌ها و شبیه‌سازی‌ها» به شمار می‌آید، به‌واسطه اهمیت موضوع مورد مطالعه، تنوع دیدگاه‌ها و رویکردهای مورد بررسی و وزانت قلم نگارندگان در نزد مترجمان مورد اجماع قرار گرفت. برای اثرگذاری و بهره بیش‌تر خواننده و مخاطب ایرانی از این اثر، بخش‌های خاصی از آن گزینش و تقویت و ارائه شده است. آنه او. بیرنه،  هیو. جی. سیلورمن، درو ای. هایلند، آلینا کلی، ماسیمو وردیکیو، گری ای. آیلسورث و بتینا برگو هر کدام به سبک و شیوه خود خواننده و مخاطب را با خویش همراه ساخته و در کلیت خود منظومه‌ای منسجم و مکمل را فراهم می‌آورند.

دیباچه این مجموعه به قلم دکتر محمدرضا تاجیک، یادداشت ویراستار کتاب، آنه او. بیرنه خطاب به خوانندگان و پژوهشگران ایرانی و فارسی­‌زبان و پیشگفتار آن به قلم امیر رضائی‌پناه، بخش‌های دیگر این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

این اثر پس از «هویت، گفتمان و انتخابات در ایران: مبانی ایدئولوژیک انتخابات ۱۳۹۲» و «تحلیل گفتمان سیاسی؛ امر سیاسی به مثابه یک برساخت گفتمانی» سومین کتاب مشترک امیر رضائی‌پناه و سمیه شوکتی‌مقرب است.

 انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تاکید کرد: خطاب به آمریکایی ها می گویم با آتش بازی نکنید.

وی افزود: هر آنچه که در خصوص تسلیحات بازدارنده یمن تصور می کنید از لحاظ کمی و کیفی بسیار بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که وجود دارد.

پیشتر نیز مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به هر گونه اقدام خصمانه از سوی آمریکا علیه یمن هشدار داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی اخبار جنگ جنبش انصار الله یمن نیز طی ساعت های قبل تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد «شهاب» و کشتیِ هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت پهپاد به آن به نمایش درآمده است.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست روز گذشته خود تاکید کرد: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

این شورا اعلام کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

کد خبر 6093888

دیگر خبرها

  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد