Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:43:17 GMT

کاهش قابل ملاحظه قیمت ماده مخدر شیشه

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۵۲۴۸

کاهش قابل ملاحظه قیمت ماده مخدر شیشه

دبیر شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر در کردستان با اشاره به کاهش قیمت مواد مخدر شیشه، اعلام کرد: در 2 سال گذشته مواد مخدر شیشه از 200 میلیون تومان به 60 میلیون تومان رسیده و دلیل اصلی ارزانی این مواد، تولید داخلی در کشور است.

به گزارش ایسنا، رحمان حریری، امروز(30 تیرماه) در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه کردستان، با اشاره به مصرف مواد مخدر در استان کردستان، خاطرنشان کرد: به تربیت موادمخدر تریاک، شیشه، هروئین، گل و قرص‌های متادون و ریتالین در استان بیشترین مصرف را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کشت خشاش در افغانستان 50 درصد کم شده و لابراتوارهای تولید موادمخدر صنعتی 40 درصد بیشتر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، با اشاره به اینکه 65 درصد هزینه‌ها شورای هماهنگی صرف درمان معتادین می‌شود، ادامه داد: قانون بنا کرده که معتادین فقط باید دو بار به کمپ‌ها بروند و بار سوم به زندان معرفی شوند اما برخی نیز گفته‌اند معتادان نباید به زندان ها بروند چرا معتادین بیمار هستند و باید درمان شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، با اشاره به اینکه وضعیت معتادان متجاهر نیازمند ساماندهی است، گفت: صیانت از وضعیت سلامتی شهروندان با کمک پیشگیری در اولویت قرار دارد در این راستا معتادان متجاهر شش ماه تا یک سال تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: شورای هماهنگی بالاترین مرجع در راستای مبارزه با مواد مخدر است که متشکل از 24 نهاد عضو اصلی بوده و طبق مصوبه سال 67 مجمع تشخیص مصلحت نظام این ستاد وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر عملکرد ادارات را برعهده دارد.

حریری با اشاره به اینکه 70 درصد فعالیت کمیته فرهنگی در راستای پیشگیری از مواد مخدر است، افزود: هدف متولیان اصلی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد است اما لازم است بیشترین بودجه در حوزه درمان هزینه شود.

وی با اشاره به افزایش آمار معتادان در استان کردستان، عنوان کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر متولی اصلی آمار متعادان در استان است، لذا نسبت به شفاف سازی آمار معتادن اقدام می‌کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه کردستان مواد مخدر شيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگه داری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و درعملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و ۲ عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکبل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6087888

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه