Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی دو روز اخیر قیمت سوخت در پمپ های بنزین گرجستان با افزایش ناگهانی به یک رکورد تاریخی رسید. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از vestnik kavkaza، قیمت بنزین در ایستگاه های سوخت رسانی گرجستان به یک رقم تاریخی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته های صاحبان پمپ های بنزین علت این افزایش قیمت برای آنها مشخص نیست ولی این تغییرات طی دو روز گذشته اتفاق افتاده است.

بنا بر اعلام یکی از شرکت های توزیع کننده سوخت در گرجستان، قیمت ها چند تتری (واحد پول خرد گرجستان) افزایش داشته است. هر لیتر بنزین معمولی به 2.54 لاری (واحد پول اصلی گرجستان) رسیده است در صورتی که چند روز پیش 2.50 لاری بود.
در پمپ بنزین های گرجستان 4 مدل سوخت با کیفیتهای مختلف شامل بنزین معمولی، بنزین سوپر، بنزین پرمیوم و گازوئیل ارائه میشود.

به گفته تحلیلگران، افزایش ناگهانی قیمت بنزین به دلیل کاهش ارزش ارز ملی گرجستان از 2.64 به 2.88 لاری برای هر دلار می باشد.

اخیرا پس از سخنرانی یک نماینده روسی در پارلمان گرجستان، معترضان در تفلیس، پایتخت گرجستان، به تظاهرات پرداخته‌اند. در همین راستا، پس از توهین یک مجری گرجستانی به پوتین در یک برنامه زنده که روز یکشنبه پخش می‌شد، تنش بین دو کشور بالا گرفت و اقدام این مجری، خشم روسیه را برانگیخت. ولادیمیر پوتین، ماه پیش فرمان تحریم سفرهای هوایی بین دو کشور را صادر کرد که از روز 8 ژوئیه به اجرا درآمد. در همین راستا قانون‌گذاران روسیه، با توجه به افزایش تنش‌ها بین این کشور و گرجستان، لایحه‌ای برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه گرجستان وضع کردند. قانون‌گذاران مجلس دومای روسیه، با اجماع آرا، از بیانیه‌ای که وضع "تحریم‌های خاص علیه ادامه تحریکات گرجستان علیه روسیه" را خواستار است، حمایت کرده‌اند. پس از حمایت پارلمان روسیه از وضع تحریم علیه گرجستان، ولادیمیر پوتین مخالفت خود را با این اقدام اظهار داشته است. وی گفت که مایل نیست با وضع تحریم‌، باعث پیچیدگی روابط شود.

آینده کلیسای ارتدوکس گرجستان؛ روس گرایی یا غرب گرایی؟گرجستان مقصد استراتژیک گردشگران آلمانیکاشت فندق از منابع مهم درآمدی گرجستانعرضه اوراق قرضه داخلی بانک توسعه آسیا در گرجستانروابط گرجستان و جمهوری آذربایجان به کدام سو می رود؟

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قفقاز گرجستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز گرجستان قفقاز گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه