Web Analytics Made Easy - Statcounter

  مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های این سازمان در حوزه مدیریت منابع آبی نام برد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، حسین شاهینی در نشستی با بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: کمبود منابع آبی و لزوم مدیریت هرچه بیشتر استفاده از این منابع در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش کشاورزی سبب شده است تا اکنون شاهد توسعه روز‌افزون سطح اراضی زیرپوشش سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس امروز شاهد افزایش سطح اراضی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان سمنان به بیش از ۳۴ هزار هکتار هستیم؛ درحالی‌که تا سال ۱۳۹۲ این مساحت تنها 18 هزار هکتار بوده است .

مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شد که این مساحت شامل ۲۶۰ پروژه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این استان بوده است .

شاهینی با بیان اینکه برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این سطح از اراضی کشاورزی استان سمنان بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت یارانه دولت به متقاضیان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از محل اعتبارات ملی تأمین شد .

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار حمایت کرده و به بهره‌برداران این بخش که متقاضی توسعه این سیستم‌ها در اراضی کشاورزی خود باشند؛ تسهیلات بلاعوض اختصاص می‌دهد افزود: امسال نیز حمایت دولت از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان تداوم می‌یابد.

مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب و کاهش هزینه تولید محصولات در بخش کشاورزی را از جمله مزایای توسعه و تجهیز اراضی این بخش به سیستم‌های نوین آبیاری برشمرد و اظهار کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند از فرصت حمایت دولت برای توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی خود استفاده کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان صرفه جویی کاهش هزینه کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی برای عرضه به مشتریانش در ماه ژوئن و کاهش امیدواری به برقراری آتش‌بس در غزه و درنتیجه بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه، قیمت معامله‌های آتی نفت خام روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معامله‌های آینده هر دو نوع نفت خام شاخص هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر ثبت کرد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران داده‌های ضعیف مربوط به اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا را ارزیابی کردند، قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

صرف ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت‌های نفت هم با آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه کاهش یافت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی به گسترش عملیات در رفح، احتمال توافق آتش‌بس را از مسیر خود خارج و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را دوباره شعله‌ور می‌کند. همچنین، هم‌زمان با بالارفتن قیمت‌های نفت، عربستان سعودی هم قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را به مشتریان آسیایی، اروپای شمال غربی و مدیترانه در ماه ژوئن افزایش داد که این اقدام نشان‌دهنده پیش‌بینی رشد تقاضا در فصل تابستان است.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای مؤسسه آی‌ان‌جی، در یادداشتی بیان کر: پس از افت بیش از ۷.۳ درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های هفته گذشته به‌دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نفت خام شاخص برنت هفته معاملاتی جدید را با شرایط بهتری آغاز کرد و با افزایش قیمت همراه شد.

وی افزود: این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که هم‌زمان با کاهش عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عربستان سعودی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام را برای عرضه به بیشتر مشتریان خود در ماه ژوئن افزایش داد.

کد خبر 6098449 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تغییر سیستم کشت مکانیزه در اراضی شور و کم بازده با کف‌کار غلات 
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • کشاورزی و سیستم‌های آبیاری ایران باستان
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • قیمت نفت صعودی شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم