Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مازیار حسینی گفت: با مجموعه اقداماتی که در مسجدسلیمان انجام می‌دهیم یک‌بار برای همیشه مسائل و مشکلاتی که شهر و مردم ساکن در آن دارند را حل و فصل خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان درباره اهداف سفر خود به آن استان، نکاتی را ارایه کرد و گفت: سفر به خوزستان به دستور وزیر راه و شهرسازی به منظور ارزیابی خسارات زلزله با بزرگی ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ و همچنین تعیین‌تکلیف و ساماندهی برخی از سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و در معرض خطر مسجد سلیمان و شهر اهواز انجام شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی از مشکلاتی که مردم  منطقه مسجد سلیمان دارند شامل برخی از محدودیت‌هایی است که در منطقه به جهت مصوب نشدن طرح تفصیلی وجود دارد. از آنجاییکه شهرداری مجوز قانونی برای ساخت و ساز در منطقه نمی‌دهد مردم خود به ساخت و ساز مبادرت می‌ورزند و به همین دلیل که سیکل قانونی طی نمی‌شود، کیفیت ساخت و ساز، پایین و غیرقابل‌قبول است.

حسینی یادآور شد: زلزله‌ای با شتاب ۲۵ سانتیمتر بر مجذور ثانیه توانسته آسیب‌های جدی به واحدهای مسکونی مسجدسلیمان وارد آورد. درحالی‌که طبق آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساختمان‌های این منطقه باید برای زلزله‌ای تا شتاب ۳۰۰ سانتیمتر بر مجذور ثانیه دوام بیاورند و اینها حاکی از کیفیت ساخت و ساز پایین در منطقه مسجدسلیمان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان پیشنهادهای خود که در جلسه شورای مدیریت بحران استان در مسجد سلیمان مطرح کرد، گفت: برداشتن محدودیت‌های ساخت و ساز برای ساکنان و فراهم آوردن مسیرهای قانونی از جمله خواسته‌های ما در بازدیدهای میدانی از منطقه بوده است.

حسینی افزود: در بازدیدهای میدانی از مسجدسلیمان دو گونه جابه‌جایی برای ساختمان‌ها باید رخ دهد. گونه نخست ساختمان‌هایی هستند که در مناطقی واقع شده‌اند که مشکلات زیست‌محیطی ناشی از نفت و گاز را دارند که جزو مناطق ممنوعه برای سکونت به شمار می‌روند و گونه دوم، ساختمان‌هایی هستند از منظر توپوگرافی و شیب، غیرقابل سکونت به شمار می‌روند که تمامی این ساختمان‌ها باید از محل‌های پرخطر جابه‌جا شده و به جایی دیگر منتقل شوند.

این مقام مسئول از برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای ساماندهی واحدهای مسکونی که در مناطق پرخطر مسجد سلیمان واقع شده‌اند، خبر داد و گفت: معمولا در جابه‌جایی‌ها مقاومت مردمی وجود دارد اما در بازدیدهایی که انجام شد و صحبت‌هایی که با مردم منطقه داشتیم، پذیرش اجتماعی برای انجام طرح جابه جایی واحدهای پرخطر مسجد سلیمان وجود دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: تهیه طرحی مناسب و همه‌جانبه که براساس آن طرح، بتوان محلات با خطر ریسک بالا را در مسجدسلیمان و اهواز جابه جا کرد، می‌تواند به حل برخی از مشکلات کنونی، بینجامد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: موضوعی که در جریان بازدید با آن مواجه شدیم، ساختمان‌هایی هستند که ساخته شده‌اند و در زلزله هم آسیب دیده‌اند اما به لحاظ مهندسی، قابلیت بهسازی لرزه‌ای و استحکام‌بخشی مجدد دارند که در این‌باره اعلام آمادگی کرده‌ایم مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌تواند برای چنین واحدهایی طرح بهسازی تهیه کند که نیازی به جابه‌جایی ساختمان و سکنه نیست.

وی ساماندهی مسجدسلیمان را مانند تجربه مشابه‌ای که وزارتخانه درباره چابهار و زاهدان در  دستور کار قرار داده و بر اساس آن توافقی سه‌جانبه بین سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار دارد، عملیاتی و اجرایی دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با مجموعه اقداماتی که در مسجدسلیمان انجام می‌دهیم یک‌بار برای همیشه مسائل و مشکلاتی که شهر و مردم ساکن در آن دارند را حل و فصل خواهیم کرد.

حسینی جابه‌جایی محله منبع آب اهواز را از دیگر مواردی برشمرد که وزارتخانه در دستورکار قرار داده است و گفت: در سفر به خوزستان، بازدیدی از محله منبع آب اهواز که در سکونتگاه غیررسمی در بافت شهری اهواز قرار دارد، داشتیم. محله منبع آب اهواز در یک توپوگرافی نامناسب و شیب خطرناک در منطقه‌ای با لرزه خیزی بالا، قرار دارد. در جلسه ای که با همکاران شرکت بازآفرینی شهری داشتیم در استان تصمیمات مناسبی برای جابه جایی این محله پرخطر در دستور کار است.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مازیار حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز

شهردار منطقه ۱۰ شیراز گفت: در سال ۱۴۰۳ بیشترین فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰ در قالب پروژه‌های بوستان و فضای سبز ،پیاده‌راه‌سازی، آسفالت، پروژه‌های خدماتی و زیرساختی، ساخت ساختمان‌های فرهنگی ، اداری، خدماتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، شهرام سبزیان‌فرد، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران در تشریح بخشی از اقدامات عمرانی و خدمات شهری منطقه در سال‌جاری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با بودجه ۳۶۰۰ میلیارد ریالی پروژه‌های خدمات شهری و عمرانی منطقه ۱۰ را دنبال کردیم و در این سال با بودجه ۵,۸۰۰ میلیارد ریال اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ بیشترین فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰ در قالب پروژه‌های بوستان و فضای سبز، پیاده‌راه‌سازی، آسفالت، پروژه‌های خدماتی و زیرساختی همچون
جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و ساخت ساختمان‌های فرهنگی، اداری و خدماتی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با کمک و استفاده از نظرات شهروندان تعریف شده و در سال‌جاری اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اضافه کرد: در حوزه پروژه‌های زیرسازی و آسفالت اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد که در سال‌جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

سبزیان‌فرد با اشاره به اجرای عملیات آسفالت در پروژه‌های عمرانی همچون بزرگراه حسینی الهاشمی و بلوار دکتر حسابی، شهرک‌های گلستان، حافظ، باهنر، بزین، بهشتی و پروژه روکش آسفالت اراضی برنامه و بودجه، برف‌فروشان و استانداری و سطح منطقه تصریح کرد: پروژه زیرسازی آسفالت و جدول‌گذاری در شهرک‌های گویم و دوکوهک، عملیات بهسازی و زیرسازی آسفالت و جدول‌گذاری در شهرک‌های قصر قمشه و انجیره و روکش آسفالت در شهرک‌های حافظ، آرین، حسین‌آباد، باهنر، عرفان و سطح منطقه از جمله پروژه زیرسازی و آسفالت بود که در سال گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ هزار متر مربع عملیات زیرسازی، آسفالت، روکش آسفالت، درزگیری در سطح شهرک‌ها و بلوارهای منطقه با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شد و در سال‌جاری نیز برای این منظور ۱,۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با مشارکت مردم اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های پارک و فضای سبز در این منطقه افزود: در سال گذشته تعداد ۹ بوستان از جمله حیات در شهرک حافظ، پرهون در شهرک گلستان، آژنگ در شهرک دوکوهک، گذر آفرینش در بلوار آفرینش، چکاد در شهرک برنامه و بودجه، ناوین در شهرک انجیره، محلاتی در شهرک آری، سمن سای در شهرک برنامه و بودجه، گذر سرو در شهرک گلستان، گلبن در شهرک گلستان شمالی طراحی شد.

افتتاح تعدادی از بوستان‌های منطقه ۱۰ در اردیبهشت

سبزیان‌فرد تاکید کرد: عملیات احداث برخی از بوستان‌ها مانند حیات، ناوین و محلاتی در سال گذشته به همراه عملیات تکمیل بوستان‌های سپهر در شهرک حافظ بوستان حکمت در شهرک گلستان، بوستان وحدت در بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شده است که برخی از آنها با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در اردیبهشت تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی بودجه بوستان‌ها در سال جاری را ۵۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش منطقه ۱۰ برای توزیع عادلانه بوستان‌ها در شهرک‌ها با تعریف پروژه‌های ترکیبی فرهنگی، فضای سبز و مسیرهای پیاده‌راه بوده است که امیدواریم با این پروژه‌ها بخشی از نیازهای منطقه به بوستان‌های محلی و دسترسی به فضای سبز منطقه‌ای مرتفع شود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اظهار کرد: سال عمرانی ۱۴۰۳ مانند سال گذشته برای منطقه پربار خواهد بود و بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با نظرخواهی از شهروندان در سال گذشته تعریف شده و در سال‌جاری اجرا خواهند شد.

سبزیان‌فرد ادامه داد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز در کنار پروژه‌های عمرانی در بسته عمرانی منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و در سال ۱۴۰۳ به صورت جدی برای مناطق تعیین شده دنبال خواهد شد.

وی اطلاع‌رسانی در خصوص پروژه‌ها را مستمر خواند و تاکید کرد: در طول سال تمام اقدامات عمرانی و خدماتی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد و شهروندان می‌توانند اخبار منطقه را برای اطلاع از این اقدامات در شهرک‌ها و محلات خود از طریق درگاه‌های اطلاع‌رسانی منطقه دنبال کنند.

کد خبر 747448

دیگر خبرها

  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • حادثه در ساختمان مسکونی در آدیس‌آبابا/ ۷ نفر جان باختند
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد