Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا بیضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نخستین بار موزه فرش ایران درنظر دارد چهار قطعه فرش ممتاز عشایر قشقایی از جمله پرده ای متعلق به استان فارس دارای کتیبه و تاریخ بافت سال ۱۳۳۳ ه. ق، قالی نیریز با طرح درختی اواخر دوره قاجار و فرش بولوردی طرح لچک ترنج شیراز تاریخ بافت اواخر قرن ۱۳ ه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ق، به اضافه یک قطعه رو تکلی (پوشش ویژه چارپایان) که غالباً حدود دهه ۵۰ متقارن جهت استفاده از حیوانات بارکش استفاده می شده است و اینک منسوخ شده را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت نیز به همراه با این چهار اثر، ۲۰ قطعه فرش از عشایر قشقایی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیر موزه فرش ایران اظهار داشت: از خصوصیات منحصر به فرد دستبافته های عشایری می‌توان به طرحهای ذهنی آنان، رنگهای زیبا و چشم نواز بکار رفته مانند زرد، سرمه ای، آبی، کرم، قهوه ای، و طرح های پرکاربرد و خاص آن منطقه مانند محرماتی، بوته قباد خانی، واگیره تکراری، لچک ترنج، سه ترنج، و قابقابی، ماهی درهم نام برد.

مراسم رونمایی از چهار تخته فرش قشقایی اول مرداد ماه ساعت ۱۴ با حضور پیشکسوتان و برخی از مدیران میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

تهرام/‌۷۲۴۷/‌/‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • (تصاویر) رونمایی از موتور شش سیلندر ساخت ایران
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود