Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: معلولان باید مانند افراد عادی در جامعه از حق مساوی برخوردار باشند بنابراین باید امکان مناسب‌سازی برای معلولان در اماکن عمومی و معابر شهری فراهم شود و بدون تمنا و خواهش در جامعه حضور یابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، همایشی به مناسبت هفته بهزیستی و تجلیل از فعالان حوزه بهزیستی و بهبودیافتگان اعتیاد در سالن شهید آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران شهرستان آبیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین در این همایش اظهار کرد: معلولان باید مانند افراد عادی در جامعه از حق مساوی برخوردار باشند بنابراین باید امکان مناسب‌سازی برای معلولان در اماکن عمومی و معابر شهری فراهم شود و بدون تمنا و خواهش در جامعه حضور یابند.

وی افزود: از 3.7 ازدواج در استان قزوین یک مورد منجر به طلاق می‌شود و نگران‌کننده است اما برنامه‌های جدی را در زمینه پیشگیری از طلاق و مداخلات موثر در این زمینه در دستور کار قرار داده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: تاکنون دو هزار و 100 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان قزوین تحویل داده شده که تا پایان امسال و سال 99 با همت بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شاهد واگذاری واحدهای مسکونی دیگر به مددجویان هستیم.

مدیرکل بهزبستی استان قزوین با اشاره به وجود 305 خانوار دو معلولی و بیشتر در استان اضافه کرد: ساماندهی 90 درصد واحدهای مسکونی این افراد انجام شده و مابقی واحدهای مسکونی تا پایان سال 98 و 99 تحویل داده می‌شود.

وارثی خاطرنشان کرد: حال اجتماعی استان قزوین نه خوب است و بد هم نیست این در حالی است که در خط قرمز قرار نداریم.

چیدمان شاکله محبت برعهده پدر خانواده است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در این همایش بیان کرد: نخستین رکن شخصیتی هر فرد در خانواده شکل می‌گیرد و حرف‌شنوی، ولایت‌پذیری و محبت باید در وجود همه دیده شود.

وی افزود: در خانواده، فرزندان باید از محبت والدین سیراب شوند و از مادر به ویژه پدر محبت بیاموزند چرا که وجود مادر مالامال از محبت است و فرزندان باید محبوب بودن و محبت ورزیدن را از پدر بیاموزند.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: در خانواده اگر والدین با احترام با هم رفتار کنند و با شخصیت یکدیگر به نحو احسن برخورد کنند، فرزندان در درس موفق‌تر هستند.

حسینی‌میرامینی اضافه کرد: کمبود محبت در خانه شکل می‌گیرد و چیدمان شاکله محبت در خانواده بر عهده پدر است و باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان قزوین جامعه حقوق راه و شهرسازی طلاق قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند