Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه رسمی کره‌ شمالی، اعمال محدودیت‌های تجاری علیه کره‌جنوبی از سوی ژاپن را محکوم و «توکیو» را به از بین بردن روند صلح در شبه‌جزیره کره متهم کرد.

اخبار بین الملل_ به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فرانس ۲۴»، این رسانه جمعه شب با «دشمن قسم‌خورده» خواندن ژاپن گفت این کشور «تلاش می‌کند روند صلح در شبه‌جزیره کره را با اعمال فشار بر کره‌ جنوبی از طریق محدودیت‌های [تجاری] به نابودی بکشاند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین افزود: «آسیب‌های انسانی، فیزیکی و احساسی که ژاپن برای مردم کره ایجاد کرد قابل جبران نیست حتی اگر تمامی ملت ژاپن خود را فدا کند».

تنش تجاری بین کره‌ جنوبی و ژاپن از جایی آغاز شد که دادگاه عالی «سئول» دو کارخانه بزرگ ژاپنی را به‌خاطر استفاده از کره‌ای‌ها به‌عنوان نیروی کار اجباری در طول استعمار این کشور، به پرداخت غرامت محکوم کرد.

ژاپن با رد این حکم اعلام کرد تمام غرامت‌ها طی معاهده‌ای در سال ۱۹۶۵ پرداخت شده‌اند. همچنین صادرات سه محصول نیمه‌رسانای پرکاردبرد در صنایع الکترونیک به کره‌جنوبی را محدود کرد.

سئول در پاسخ به این اقدام صندوق غنایم مربوط به معاهده نام برده را منحل کرد و تهدید کرد صادرات بسیاری از کالاها به ژاپن را قطع می‌کند.

کره‌ شمالی و جنوبی اندکی بعد از اتمام جنگ جهانی دوم وارد تنش و درگیری شدند که تا به امروز ادامه دارد. پیش‌تر «پیونگ‌یانگ» به سئول هشدار داد در خصوص مذاکرات بین کره‌ شمالی و آمریکا در خصوص خلع سلاح اتمی دخالت نکند و بارها این کشور را به خاطر خرید تسلیحات از واشنگتن تهدید کرده است اما اکنون موضعی همسو با کره‌ جنوبی در برابر توکیو اتخاذ کرده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ژاپن رسانه نیروی کار الکترونیک جنگ جهانی دوم واشنگتن الکترونیک ژاپن شبه جزیره کره کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد که نزدیکی اخیر بین روسیه و کره شمالی می تواند به پیونگ یانگ برای اتخاذ رویکرد مخاطره آمیز جسارت دهد.

«جونگ پاک» معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور کره شمالی اعلام کرد که رویکرد مسکو در قبال کره شمالی می تواند به این معنا باشد که این کشور تمایل بیشتری به تهدید همسایه جنوبی خود و صادرات سلاح به خارج از کشور دارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که گسترش روابط مسکو و پیونگ یانگ بدان معناست که کره شمالی تمایل بیشتری دارد تا از درخواست های واشنگتن برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته ای سرپیچی کند.

پاک مدعی شد که بهبود روابط نزدیک بین مسکو و پیونگ یانگ از ارسال تسلیحات کره شمالی به روسیه نشات گرفته و روسیه از این تسلیحات در جنگ اوکراین استفاده می کند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر گزارش‌های مربوط به تحویل سلاح از کره شمالی را رد کرد. مقامات کره شمالی هم بارها منکر ارسال سلاح به روسیه شده اند.

کد خبر 6086892

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد