Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان روز گذشته، 30 تیرماه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، اظهار کرد:‌ تجلیل از شهیدان به عنوان انسان‌هایی که به مدارج عالی فضیلت و معنوییت رسیدند به هر روش و شیوه‌ای سبب انتقال مفاهیم اسلام و انقلاب به نسل امروز می‌شود که دارای اهمیت بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ الگوبرداری از سیره شهدا در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند ارزش‌های فرهنگی پاسداری از کیان میهن و ایدئولوژی توحیدی را به نسل جوان منتقل کند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در راستای اهداف آرمانی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: نباید یادواره‌های شهدا مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی قرار گیرد.

زارع با اشاره به ضرورت کیفیت‌بخشی بیشتر به یادواره‌های شهدا و حفظ و تقویت وحدت و انسجام جامعه، نقش کارگروه‌های شهرستانی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مد نظر قرار داد و گفت: سخنرانی‌های یادواره‌ها و مراسمات بزرگداشت شهدا باید متناسب با شرایط روز جامعه و خواسته‌های مخاطبان به ویژه جوانان باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مدارس، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه‌های آینده‌ساز ایران اسلامی، ادامه داد: اجرای طرح جمع‌آوری اسناد شهدا و تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان به عنوان سند هویت فرهنگی استان نیازمند همکاری دستگاه‌های مربوطه است.

وی از کمیته‌های مختلف شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز خواست تا براساس برنامه‌های مدون شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات خود را به انجام رسانند و خاطرنشان کرد: جمع‌آوری اطلس ایثارگران گیلان آغاز شده و در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن سرپرست استانداری گیلان یادواره شهدا بهره برداری سیاسی دانشنامه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا