Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نظر دارد این هفته با گروهی از سناتور‌ها در کاخ سفید برای بحث درباره تحریم‌های احتمالی علیه ترکیه دیدار کند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که فشار نمایندگان آمریکا برای مجازات آنکارا سبب خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

­

پیش از این نیز روزنامه «قرار» چاپ ترکیه نوشت: رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز سه‌شنبه با شماری از اعضای سنا درباره بحرانی که میان آنکارا و واشنگتن بر سر سامانه‌های اس ۴۰۰ بروز کرده است، رایزنی کند.

به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای، ترامپ مایل است این بحران را از طریق گفتگو با سناتور‌های جمهوری خواه در کاخ سفید حل کند. شماری از سناتور‌های جمهوری خواه خواستار اتخاذ تدابیر شدید علیه ترکیه هستند، اما ترامپ با تاکید بر اینکه ترکیه متحد آمریکا است تلاش می‌کند که به صورت ملایم‌تر با این موضوع برخورد کند.

اکنون بحث‌ها در واشنگتن در این باره که آیا پس از اخراج ترکیه از طرح ساخت هواپیما‌های اف ۳۵ باید تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای در چارچوب قانون کاتسا علیه ترکیه اجرا شود یا خیر، ادامه دارد.

رئیس جمهور آمریکا اظهارات متناقضی در این‌باره داشته است و سناتور‌های آمریکایی نیز فشار‌ها را بر کاخ سفید افزایش داده‌اند. شماری از سناتور‌ها طرحی را برای تعلیق عضویت ترکیه در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ارائه کرده‌اند.

در دعوت‌نامه‌ای که از جانب رئیس جمهور آمریکا به سناتور‌ها فرستاده شده، محور نشستی که قرار است روز سه‌شنبه در کاخ سفید برگزار شود، بررسی تحریم‌ها علیه ترکیه اعلام شده است. همزمان تماس‌های دیپلماتیک میان مقامات آنکارا و واشنگتن نیز افزایش یافته است.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد آمریکا روند فروش جنگنده‌های پیشرفته رادارگریز اف ۳۵ را به ترکیه متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ کنگره آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد

در شرایطی که سرکوب دانشجویان آمریکایی از سوی پلیس افزایش یافته و شمار بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها از ۲۲۰۰ نفر فزونی یافته، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار وضع مجازات جدید ضد معترضان شد.

به گزارش مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید