Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح جامع شبکه فاضلاب شهری نکا که از ابتدای سال 98 آغاز شده بنابر اعلام مدیر آب و فاضلاب شهری نکا با اعتبار 80 میلیارد تومان به تصویب رسیده و در مرحله دوم آن تنها پوشش کامل خیابان آرامگاه این شهر تا پایان سال 98 به طول خواهد انجامید. مسعود حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اجرای مرحله دوم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری نکا از انتهای سال 97، اظهار کرد: این پروژه با جذب دو پیمانکار و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان آغاز شده و درحال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حدودد 11 کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در سطح شهر نکا برای سال 98 اجرایی خواهد شد که به صورت همزمان در دو خیابان انقلاب و شهدا به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر آب و فاضلاب شهری نکا با بیان برآورد اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان برای اجرای کل پروژه، خاطرنشان کرد: حدود 150 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در کل شهر نکا در این طرح دیده شده که احتمال افزایش اعتبار نیز برای آن متصور است.

این مسئول اضافه کرد: برای جلوگیری از آب‌های زیرزمینی و مخاطرات دفع غیربهداشتی فاضلاب، این شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که کلیه فاضلاب‌های خانگی از طریق این شبکه به تصفیه خانه هدایت شده و پس از تصفیه پساب آن مورد استفاده مجدد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اکنون طرح در مقابل پمپ بنزین با وقفه کوتاهی همراه شد که با یک برش عرضی به پیاده رو اتصال پیدا کرده و از این مرحله تا مقابل اداره برق در مسیر پیاده رو اجرای این پروژه ادامه پیدا خواهد کرد.

حسن پور تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکاران به سمت خیابان شهدا سوق داده شدند تا ابتدا بخش‌های مرتفع و کل بخش مربوط به این خیابان که از مناطق مختلفی نیز تشکیل می‌شود بپردازند و سپس مجدداً به خیابان انقلاب یعنی عبور اصلی شهر باز گردند.

وی افزود: برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که ابتدا تمام خیابان آرامگاه به پایان برسد و سپس به خیابان اصلی شهر باز گردیم که اتمام تمام مناطق خیابان شهدای نکا تا پایان سال 98 به طول خواهد انجامید.

مدیر آب و فاضلاب شهری نکا در ادامه پروژه افتتاح شده آب شهری در روزهای اخیر نیز پرداخت و اذعان کرد: این پروژه شامل حفر یک حلقه چاه و تجهیز آن بوده که در مجموع با خط انتقال به طول حدود سه‌ونیم کلیومتر نزدیک به 6ونیم میلیارد تومان هزینه داشته و از تابستان سال 97 آغاز شد و در روزهای اخیر نیز به بهره‌برداری رسید.

این مسئول اضافه کرد: آنچه درباره این خط مهم است و کمتر بدان پرداخته شده تأمین خط نکا به بهشهر در راستای آبرسانی به روستاهای این مسیر از یک سو و از طرف دیگر ارتفاعات شهر نکا شامل ارتفاعات و ضلع جنوبی خیابان‌های علمیه و آرامگاه با اتصال به خط انتقال آن است.

وی گفت: از سوی دیگر چاه جدیدی نیز به تازگی در شهر نکا با اعتبار پیش‌بینی یک میلیارد تومانی به نام شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروزآبادی کلنگ‌زنی شد تا به عنوان چاه جایگزین در زمان کمبود آب بتواند پشتیبانی آبرسانی شهری نکا را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو

دریافت 17 MB

به گزارش همشهری آنلاین، لار نام شهری در استان فارس است که در اردیبهشت سال ۱۳۳۹، یک زلزله ی بزرگ در آن اتفاق افتاد و باعث شد تا تمام خانه ها و محله های این شهر به ویرانه تبدیل شود. از آنجاییکه این زلزله باعث تخریب همه چیز شده بود، به کمک افراد نیکوکار، شهری جدید در جنوب شهر لار تاسیس شد.

شهر جدید لار، وسعتی ۱۰۰ هکتاری داشت و این بار طوری ساخته شد تا زلزله نتواند باعث تخریب آن شود. از آنجا که مهندسین می دانستند این شهر روی گسل زلزله قرار گرفته شده است، باید ساختمان ها و محله های آن طوری ساخته می شد که در برابر زلزله مقاوم باشد در نتیجه بهترین نقشه برای این شهر، مدل شطرنجی بود. ساختمان های این شهر نه تنها بر اساس اصول ایمنی ساخته شدند بلکه خیابان ها هم طوری ایجاد شدند که هم را قطع کنند.

در واقع در لار با شهری روبرو هستیم که دارای خیابان ها متقاطع است که همه ی خیابان ها هم را قطع می کنند و در نتیجه هیچ کوچه ای در آن وجود ندارد و به همین دلیل به آن شهر بدون کوچه ایران می گویند. در واقع این مدل ساخت و ساز با خیابان های پهن و ساختمان های کم ارتفاع باعث می شود تا در صورت وقوع دوباره ی زلزله، مردم کمتر در خطر آسیب قرار بگیرند.

شهر جدید لار امروزه ۲ بخش اصلی دارد قسمت قدیمی شهر با بافت قدیمی و قسمت جدید شهر که در آن ساختمان های ضد زلزله و زیبا به چشم می خورد، شهری بدون کوچه ایران. این شهر نه تنها در ایران بلکه در سراسر خاورمیانه به عنوان شهر بدون کوچه معروف است.

کد خبر 850398 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها استان‌ فارس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری خبر مهم شهر کوچه

دیگر خبرها

  • شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو
  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود