Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@07:08:22 GMT

مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۰۹۳

معاون دبیرکل سازمان ملل که در کابل حضور دارد، اعلام کرد مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند، آنان خواستار توافقی هستند که به صلح پایدار بیانجامد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یورونیوز، «آمنه محمد» معاون دبیرکل سازمان ملل که به کابل سفر کرده است، اعلام کرد روند صلح در افغانستان به اندازه کافی فراگیر نیست و این روند باید همه افغان‌ها از جمله زنان را به عنوان محور اصلی این روند شامل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری در پایتخت افغانستان گفت: «نگرانی‌ها درباره همه‌شمول بودن روند صلح وجود دارد. به نظر من وقتی شما یک جدول زمانی مشخص می‌کنید و ذی‌نفعان در این روند مشارکت دارند سوال اصلی این است که این افراد که در این نشست‌ها به نمایندگی از مردم افغانستان شرکت دارند، چه اندازه از مردم افغانستان حمایت می‌کنند؟ جامعه جهانی از روندی حمایت می‌کند که همه شمول باشد و مذاکراتی که بدون زنان انجام شود به نتیجه نمی‌رسد.»   آمنه محمد همچنین گفت مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند و خواستار صلح هستند. مردم افغانستان خواستار توافقی هستند که به صلح پایدار بیانجامد.   معاون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه صلح و انتخابات دو موضوع جداگانه هستند، افزود: «انتخابات در افغانستان باید در زمان مقرر برگزار شود.»   نگرانی از افزایش خشونت مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وجود دارد اما رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد.   آمنه محمد که در کابل با مقامات دولتی افغانستان گفتگو کرد، جنگ افغانستان را پیچیده توصیف کرده است.   معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی از مذاکرات فراگیر صلح سخن می گوید که در مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان، دولت افغانستان شرکت نداشته است.   زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان اخیرا گفته است که در حال آماده شدن برای آغاز دور دیگری از مذاکرات با طالبان است. آمریکا نزدیک به دو هفته پیش هفتمین دور مذاکرات با طالبان را به پایان رساند. خلیل‌زاد در پایان این دور از مذاکرات، گفتگوها با نمایندگان طالبان را «بسیار سازنده» توصیف کرده بود.   در مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان همواره یکی از شروطی که نمایندگان طالبان مطرح کرده‌اند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بوده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان