Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر نخست وزیر انگلیس گزارش داد که کابینه دولت لندن روز دوشنبه درباره نفتکش توقیف شده این کشور در خلیج فارس نشست اضطراری برگزار خواهد کرد. 

ریاست این جلسه برعهده ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس است.

این نشست یک روز قبل از انتخاب نخست وزیر جدید در روز سه شنبه و کناره گیری ترزا می برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس به خبرگزاری فرانسه گفته، چیزی که ما از وزرا و مقامات دیگر فهمیدیم این است که در این نشست درباره حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس بحث خواهد شد.

«آلیسون کینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفته بود که تشدید تنش‌ها در خلیح فارس به نفع هیچ کسی نیست.

وی که با شبکه «اسکای‌نیوز» عربی مصاحبه می‌کرد، گفته: «لندن کلیه گزینه‌ها برای پاسخ به تهران به دلیل توقیف نفتکش انگلیسی را بررسی خواهد کرد.»

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز از احتمال اعمال تحریم علیه ایران در پاسخ به توقیف نفتکش انگلیسی خبر داده است. با این حال فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور گفته معلوم نیست اصلا تحریمی وجود داشته باشد که بتوان آن را علیه ایران اعمال کرد یا نه. 

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درویشی از اجرای ۵۷ برنامه امدادی، درمانی، حمایتی و فرهنگی همزمان با گرامیداشت هفته هلال احمر در فارس خبر داد و گفت :۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان گرامیداشت هفته هلال نام‌گذاری گردیده که هلال احمر استان فارس در جهت ارائه خدمات ویژه به هم استانی‌ها اقدام به اجرای طرح‌های مختلف بشردوستانه و حمایتی نموده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس عنوان کرد: این جمعیت با اجرای طرح‌های حمایتی در دو حوزه درمان و توانبخشی و داوطلبانه نظیر افتتاح طرح‌های آبرسانی در فارس و هرمزگان، ارائه خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، گفتار درمانی، به مددجویان با ۵۰ درصد تخفیف فرانشیز در یک روز، خدمات ارتوز، پروتز، دندانپزشکی و دندان‌سازی به نیازمندان با تخفیف و همچنین حضور تیم‌های خدمات بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های اضطراری و کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار اقدام به ارائه خدمت در این ایام می‌نماید.

برگزاری دوره‌های آموزشی همگانی مبتنی بر نیاز در خانه‌های هلال، پارک‌های محله‌ای و مساجد، کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و طرح آموزشی جمعه، ایمان، ایمنی از جمله فعالیت آموزشی این جمعیت در هفته هلال احمر است که مدیرعامل این جمعیت به آن اشاره کرد.

وی در ادامه به اجرای فعالیت‌های امدادی نیز پرداخت و بیان کرد: برگزاری مانورهای مختلف امداد و نجات با رویکردهای تخصصی همچون امداد کوهستان، امداد و نجات جاده‌ای و اسکان اضطراری و همچنین اجرای برنامه توان‌افزایی نجات‌گران تخصصی با صعود سراسری به قله بل بلندترین قله استان در شهرستان اقلید صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در پایان به افتتاح برنامه مدیریت اضطراری روابط عمومی در حوادث توسط این جمعیت پرداخت و تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه رسانه و اهمیت آن در اطلاع‌رسانی و انتشار به موقع اخبار و اطلاعیه‌های رویدادها به ویژه حوادث این جمعیت اقدام به اجرای طرح برنامه مدیریت اضطراری روابط عمومی نموده است.

کد خبر 6099196

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند