Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:48:09 GMT

۵۰ دستور اسلام درباره مهربانی با حیوانات

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۱۹۲

۵۰ دستور اسلام درباره مهربانی با حیوانات

حجت الاسلام حیدری ابهری از انتشار کتاب «مهربانی با حیوانات» برای کودکان خبر داد و گفت: مستندات دینی اعم از احادیث ، حکایات و سیره ائمه اطهار (ع) در مورد رفتار با حیوانات به زبان ساده در این کتاب تبیین شده است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: کتاب با عنوان «مهربانی با حیوانات» قرار است به زودی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگویی با نویسنده این کتاب،«حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری» که از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان است ، ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

کتاب «مهربانی با بچه ها» برای چه گروه سنی نوشته شده است و تصویرگر کار چه کسی است؟

کتاب «مهربانی با حیوانات» برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است . تصویر گر خانم شیوا ضیائی است که کار را به خوبی و زیبایی در آورده است.

 

قالب کتاب «مهربانی با حیوانات» چیست؟

کتابهایی قبلا از این نوع نوشته بودم که حالت دایره المعارفی داشت. این کتاب هم مانند آنهاست و جنبه اطلاعات علمی دارد. در این کتاب دستورات و احادیثی از اسلام در مورد برخورد با حیوانات بیان شده است ، از جمله اینکه شب حیوان را شکار نکنید زیرا در آرامش است و یا اینکه در  لانه حیوان را شکار نکنید . در هر صفحه کتاب یک موضوع مطرح و یک سری اطلاعات دینی در مورد آن موضوع به خواننده داده می شود. همچنین مستندات دینی در رابطه با موضوع مطرح شده بیان شده است. علت دینی قضیه هم تبیین شده است. به عنوان مثال در اسلام تاکید شده است که در علفزار با سرعت پایین بروید که حیوانی که روی آن سوار هستید، علف بخورد. برعکس اگر در زمینی خشک می روید با سرعت رد شوید که حیوان اذیت نشود چون علفی نیست که حیوان بخورد. دستور اسلامی در رابطه با هر موضوع را سه چهار سطر توضیح دادم. مستندات دینی اعم از احادیث ، حکایات و سیره ائمه اطهار (ع) نیز آورده شده است.

 

در این کتاب چند نکته و دستور اسلامی وجود دارد؟

در این کتاب 50 دستور اسلامی در مورد رفتار با حیوانات توضیح داده شده است. این کتاب تقریبا 50 تصویر دارد.

 

کتاب «مهربانی با حیوانات» کی منتشر می شود؟

اننشارات قدیانی این کتاب را چاپ می کند و فعلا در مرحله صحافی است و به زودی منتشر می شود.

 

از چه منابعی برای نوشتن کتاب «مهربانی با حیوانات» استفاده کردید؟

علامه جعفر مرتضی عاملی که لبنانی است، کتابی در مورد حقوق حیوانات دارند که در آن ذکر کردند که اسلام 130 حق برای حیوانات بیان کرده است. من این کتاب را با دقت مطالعه کردم و از بین آن نکاتی را استخراج کردم که برای بچه ها مناسب و کاربردی باشد. از این کتاب تقریبا 50 نکته بدست آوردم.

 

چه شد که این موضوع را برای کتاب انتخاب کردید؟

 کتابی با عنوان « پیامبر مهربانی» را در مورد رفتار پیامبر اکرم(ص) باحیوانات برای کودکان نوشتم .خیلی وقت بود که می خواستم در مورد برخورد و رفتار امامان (ع) با حیوانات کتابی بنویسم اما به یک چهار چوب نمی رسیدم. ایده بود اما اینکه چطور قالب بندی و پخت و پز کنم را نمی دانستم تا اینکه یکی دو سال قبل به چهار چوب رسیدم و کار را آغاز کردم.

 

حرف آخر؟

از آقای قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی کمال تشکر را دارم. ایشان در شرایط سخت نشر که تن دادن به کارهای جدی کم شده است، از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. در شرایطی که بسیاری کارهای ساده یا ترجمه را انجام می دهند تا هزینه کمتری داشته باشد، آقای قدیانی کارهای جدی و خوب انجام می دهد. دوست داشتم به طور مشخص ار ایشان تقدیر کنم که در این شرایط سخت از انجام کارهای ارزشمند و هزینه بر ابایی ندارند . من نویسنده می نویسم و تصویر گر هم کارش را انجام می دهد اما اگر ناشر همراهی نکند، کار به جایی نمی رسد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه بوشهر شیراز بهزیستی خبرگزاری شبستان بیرجند اوقات فراغت مناطق سیل زده مشهد مهربانی با حیوانات انتشارات قدیانی مریم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو

دریافت 918 KB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو گردشگران با خودروهای محافظت شده ببرهای درنده را از نزدیک تماشا می‌کنند!

کد خبر 848616 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش سفر - گردشگری خبر مهم حیوانات - باغ وحش

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • خبر مهم درباره حفظ نژاد پیروز
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)