Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در دیدار مدیرکل، مدیر درمان و جمعی از مدیران شعب تامین اجتماعی استان با اشاره به نقش خدماتی و حمایتی این سازمان بیمه گر در کشور گفت: اکنون حدود نیمی از جمعیت کشور و استان تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی تأمین اجتماعی قرار دارند و این مهم لزوم توجه جدی مسئولان به روند ارائه خدمات به ارباب رجوع را ضروری می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر نقش نظارت‌ها در ارتقای عملکرد تامین اجتماعی در حوزه‌های حمایتی و درمانی تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلات نظام اداری و نهاد‌های خدماتی موجود جامعه ناشی از سستی در نظارت هاست این مهم می‌تواند با درایت مدیران و متولیان امر برطرف شود.
امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت تداوم توسعه مراکز خدمات درمانی تامین اجتماعی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف گیلان، بیان کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی و هزینه‌های ناشی از تردد بیمه شدگان لازم است زمینه ارائه خدمات تامین اجتماعی در شهر‌ها و شهرستان‌های مختلف مهیا شود.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به موفق نبودن طرح تحول سلامت بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت حمایت از حوزه‌های بهداشت، درمان و تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید اجازه داد که فکر و روان بیمار علاوه بر درد ناشی از بیماری، بر روی مسائل حاشیه‌ای و مشکلات هزینه‌های تمرکز یابد.
وی، خدمت صادقانه به آحاد جامعه اسلامی را وظیفه‌ای شرعی، قانونی و اخلاقی برشمرد و از مجموعه دست اندرکاران امور، به ویژه ارائه کنندگان خدمات عمومی خواست این مهم را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
نماینده، ولی فقیه در گیلان، تامین اجتماعی را از مردم، برای مردم و در خدمت مردم دانست و تصریح کرد: تامین اجتماعی باید مطالبه گر جدی مطالبات خود باشد، زیرا می‌خواهد به مردم خدمت رسانی کند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در کشور ناشی از ضعف و سستی در نظارت‌ها است، خاطرنشان کرد: نظارت مستمر در اداره‌ها و زیر مجموعه‌ها توسط مدیران حائز اهمیت است.
وی به درخواست مردم به منظور افزایش شعب تامین اجتماعی در شهرستان‌های مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: توسعه در تامین اجتماعی موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.
یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گیلانی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور از وجود ۴۱۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان خبر داد و گفت: اکنون ۲۱۷ هزار مستمری بگیر زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی گیلان قرار دارند و در مجموع یک میلیون و ۲۰۲ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شوند.
جمیل حق پرست تصریح کرد: ۴۸.۵ درصد از جمعیت گیلان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور تعداد مراجعه بیمه شدگان تامین اجتماعی به مراکز درمانی ۱۴ گانه این سازمان بیمه گر در شهر‌ها و بخش‌های مختلف استان را یک میلیون و ۸۸۰ هزار مورد عنوان کرد و افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد ویزیت تخصصی در سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.
محمدحسین شهدی نژاد یادآور شد: سال ۹۷ حدود ۳۴۰ میلیارد تومان در بخش درمان تامین اجتماعی گیلان هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

بسیاری از مشکلات به دلیل ضعف در نظارت‌هاست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند