Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@14:34:28 GMT

واکنش عجیب عربستان به توقیف نفتکش متخلف انگلیسی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۵۹۴

خرداد؛ عادل الجبیر بدون اشاره به نقض قوانین بین‌المللی از سوی لندن، توقیف نفتکش متخلف انگلیس از سوی ایران را غیرقابل پذیرش خواند.
 یک مقام ارشد دولت عربستان شامگاه یکشنبه (به وقت تهران)، با جانبداری از انگلیس مدعی شد که ایران مسبب اتفاقات اخیر در خلیج فارس است.
«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه در توییتی نوشت: «هرگونه حمله علیه آزادی دریانوردی نقض قوانین بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران باید درک کند که اقدام‌هایش در رهگیری کشتی‌ها، از جمله آخرین مورد در زمینه کشتی‌های انگلیسی کاملا غیرقابل پذیرش است.»
این مقام ارشد دولت عربستان در خاتمه این توییت نوشت: «ضرورت دارد جامعه جهانی اقدام‌هایی را برای جلوگیری از چنین رفتاری انجام دهد.»
روز جمعه یک فروند نفتکش انگلیسی به دلیل نقض مقررات دریایی و رفتار خطرزا، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که روند قضایی باید در ارتباط با این کشتی طی شود.
توقیف این نفتکش انگلیسی، دو هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای ویژه ارتش انگلیس با حمله به نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران بود، آن را در نزدیکی «جبل طارق» توقیف کردند. لندن مدعی است که این اقدام را برای ممانعت از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام داده، اما آنطور که روزنامه «گاردین» نوشته، این اقدام به درخواست آمریکا صورت گرفته است. برچسب ها: انگلیس ، ایران ، جامعه ، عربستان ، لندن

منبع: خرداد

کلیدواژه: انگلیس ایران جامعه عربستان لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد صلاح بهترین گلزن تاریخ باشگاه لیورپول و نزد هواداران از جایگاه خاصی برخوردار است. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه انگلیسی است. صلاح تابستان سال قبل تا آستانه جدایی از لیورپول پیش رفت. الاتحاد عربستان سخت به دنبال جذب ستاره مصری لیورپول بود و پیشنهاد وسوسه‌انگیزی را به او ارائه داد اما مخالفت یورگن کلوپ باعث شد صلاح در نهایت در لیورپول باقی بماند.

بیشتر بخوانید: رافت: تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد

شبکه HTIC انگلیس اعلام کرد مایکل ادواردز، مدیر اجرایی باشگاه لیورپول، پس از حاشیه‌سازی اخیر محمد صلاح و درگیری لفظی‌اش با یورگن کلوپ، با جدایی این بازیکن در تابستان پیش رو و حضورش در لیگ عربستان اعلام موافقت کرده است و به این ترتیب باید منتظر حضور این فوق ستاره مصری در لیگ حرفه‌ای عربستان بود.

در این گزارش شبکه انگلیسی آمده است یک تیم عربستانی پیشنهاد دستمزد هفتگی سه میلیون پوندی را به صلاح داده که بالاتر از حقوق کریستیانو رونالدو در النصر است.

صلاح تا ژوئن ۲۰۲۵ با لیورپول قرارداد دارد و باشگاه انگلیسی برای فروش این بازیکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون پوند طلب خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228877 برچسب‌ها لیورپول

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر