Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دلشادی، مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه مالیات سهم ارزنده‌ای در تحقق عدالت اقتصادی و توسعه اقتصادی دارد افزود: از تیر ۹۴ قانون مالیات مستقیم اصلاح و فرار مالیاتی جرم حساب می‌شود.

هر گونه تلاش قانونی و یا غیر قانونی برای پرداخت کمتر مالیات را فرار مالیاتی می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تیر ماه سال ۱۳۹۴ جرم محسوب شد.
محمد دلشادی افزود: ۳۲ نفر دانه درشت استان کسانی بودند که کارت بازرگانی سوری گرفته بودند و تاکنون ۷۳ میلیارد تومان بدهی مالیاتی و ۱۳۰ میلیارد تومان جریمه مالیاتی دارند.

وی اظهار داشت: این افراد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی و جریمه مالیاتی داشتند که با ظرافت و هوشیاری اداره امور مالیاتی شناسایی و وارد چرخه وصول مالیات شدند.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه امسال کارشناسان این اداره کل تمرکز خود را به بررسی معوقات مالیاتی و کسانی که فرار مالیاتی داشته اند قرار دادند افزود: با بررسی ۴۹۰ پرونده از شاغلان اقتصادی استان همدان هم ۲۴ نفر از آن‌ها که پولشویی و یا فرارا مالیاتی داشته اند هم شناسایی شدند.

دلشادی ادامه داد: این افراد هم ۱۱ میلیارد تومان بدهی مالیاتی و ۱۰ میلیارد تومان جریمه مالیاتی دارند.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های امسال ۴ نفر از شاغلان اقتصادی استان هم با ماموران مالیاتی همکاری نداشته اند و یا اظهار نامه خلاف واقعیت پرکرده اند که همگی متخلفان دانه درشت، فعالان اقتصادی و این افرادی که با ماموران ما همکاری نداشته اند به مراجع قضایی معرفی شده اند و پرونده‌های آن‌ها تشکیل و پیگیری‌ها برای گرفتن مالیات و جریمه‌های آن‌ها در دست انجام است.
انتهای پیام/ا


شناسایی ۳۲ دانه درشت اقتصادی متخلف در استان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، فروردین امسال بالغ بر ۵۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال (حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان) ۳۰ درصد رشد داشته است.

از مجموع درآمدهای مالیاتی یک‏ ماهه امسال‏‏، ۳۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان (معادل ۵۶ درصد) از محل مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۸ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با ۱۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر ثروت با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان است.

همچنین بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (معادل ۴۴ درصد) از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشته است.

در یک ماهه سال ۱۴۰۲، ‏ سهم مالیات مشاغل ۶ درصد از کل وصولی در حدود یک هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و سهم مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی ۱۰ درصد از کل وصولی و حدود ۹ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان است.

در فروردین امسال، ۹۴۸ میلیارد تومان مالیات از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام وصول شده است و بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۸۶ میلیارد تومان از محل عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در فروردین امسال وصول شده است.

کد خبر 6099411 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی حوزه ساخت‌وساز در خوزستان
  • شناسایی ۳ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی حوزه ساخت و ساز در خوزستان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ساخت و ساز
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • پول نقد بیاورید تا پزشک محترم مالیات ندهد!
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال