Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:10:01 GMT

جدیدترین آمارها از وضعیت اقتصاد استرالیا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۷۴۳

جدیدترین آمارها از وضعیت اقتصاد استرالیا

جدیدترین ارزیابی‌ها از اقتصاد استرالیا حاکی از ثبات اقتصادی این کشور تا سال ۲۰۲۴ است.

به گزارش ایسنا به نقل از استاتیستا، نرخ تورم استرالیا در شرایطی به ۲.۰۲ درصد رسیده است که پیش بینی می‌شود این نرخ در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با شیبی صعودی به ۲.۲۷ درصد و ۲.۵۷ درصد برسد و در سه سال بعد آن نیز در محدوده ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی باقی بماند.

نرخ تورم استرالیا که در برگیرنده سبد قیمتی لباس، مسکن، آب و برق، ارتباطات، مواد اولیه، فعالیتهای جانبی، مالیات و عوارض است، سال ۲۰۱۶ با ایستادن در سطح ۱.۲۵ درصدی در سال ۲۰۱۶ به پایین ترین سطح سال‌های اخیر خود رسید اما پس از آن افزایشی شد.

از طرف دیگر نرخ بیکاری در این کشور تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۱۹ به ۴.۷۹ درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود که این رقم در طول سه سال آینده نیز تغییر چندانی نکند. نرخ بیکاری در استرالیا از سال ۲۰۱۴ که با رسیدن به سطح ۶.۰۷ درصد به اوج خود در سال‌های اخیر رسید، همواره کاهشی بوده است و این رقم برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب معادل ۵.۵۸ و ۵.۲۹ درصد بوده است.

با وجود ثبات اقتصادی مطلوب در سالهای اخیر، شکاف طبقاتی در این کشور رو به افزایش بوده است: طبق اعلام دفتر آمار استرالیا، شکاف طبقاتی در شهرهای ملبورن و سیدنی با توجه به ضریب جینی از سال ۲۰۱۲ همواره افزایش یافته است. اختلاف درآمد بین بالاترین دهک درآمدی و پایین‌ترین دهک درآمدی در استرالیا در بین شهرهای مختلف یکسان نبوده است اما در بهترین حالت، دهک بالای درآمدی حداقل پنج برابر دهک پایین درآمد داشته است.

رشد اقتصادی استرالیا در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال قبل آن کاهش یافته و از ۲.۸۱ درصد به ۲.۰۷ درصد رسیده است اما پیش‌بینی می‌شود این رقم برای سال های بعد افزایشی شود و به ۲.۷۶ درصد در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشد اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری