Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه مصادف با پنجم مردادماه، نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه شهرستان‌های استان خوزستان با مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان و معاونان این مرکز برگزار شد.
مدیرکل صداو‌سیمای مرکز خوزستان، 30 تیرماه در این نشست گفت: تعامل روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه استان با صداوسیما و دیگر رسانه‌ها برای رساندن پیام‌های شیوا و شیرین دین مبین اسلام و تزریق به اقشار مختلف جامعه لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی افزود: تلاش ما در واحدهای مختلف خبر، صدا، سیما و فضای مجازی، ساخت برنامه‌های پرمحتوا و جذاب در راستای تقویت فرهنگ دینی جامعه است.
حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدزاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان نیز در این نشست گفت: عدد 40 در فرهنگ دینی ما بسیار مقدس است، چراکه این عدد یکی از نمادها و علائم پویایی است؛ نمونه‌ای از این نشانه، 40 سالگی انقلاب پویا و بالنده ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: انقلابی که پیش از پیروزی‌اش شاید به تصور بسیاری از جامعه‌شناسان غرب همچون انقلاب‌هایی که پیش از رسیدن به 40 سالگی به افول می‌رسیدند، بسیاری از غربی‌ها و غرب‌گرا‌ها منتظر افولش بودند؛ اما همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سال 96 همزمان با آغاز سال جدید فرمودند، انقلاب جمهوری اسلامی ایران نه تنها به افول نمی‌رسد بلکه 40 سالگی آغاز دوران بالندگی این انقلاب است و امروز همه جهان شاهد این بالندگی است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان بیان کرد: امروز آنچه باید مد نظر ائمه جمعه استان و کشور باشد، حرکت در مسیر خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.
محمدزاده ادامه داد: اجرای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب برای ولی امر مسلمین جهان و دلسوزان اسلام و انقلاب بسیار مهم است؛ ما نقش هنر و هنرمندان مجموعه صداوسیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را برای توجه بیشتر جامعه به این بیانیه اساسی می‌دانیم.
وی گفت: برنامه‌سازی‌ها باید به‌گونه‌ای مؤثر باشد که این بیانیه جزء ملزومات فراموش نشدنی برای همه ما و سند مطالعاتی خانواده‌ها و ماندگاری آن در اذهان عموم باشد.
حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نشست صدا وسیما خوزستان ائمه جمعه نماز جمعه تمدن سازی خودسازی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)