Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نمایندگان مردم در مجلس فعالیت‌های حوزه مدیریت پسماند را از پرداخت مالیات مستقیم معاف کردند.
به گزارش آریا، نمایندگان در نشست علنی امروز با ماده 5 لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیردولتی با 156 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این ماده آمده است؛ به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، مالیات مستقیم کلیه فعالیت‌های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع با نرخ صفر برخوردار هستند.

9:26 ؛ معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران تبدیل پسماند به انرژی
نمایندگان مجلس سرمایه‌گذاران تبدیل پسماند به انرژی را از پرداخت مالیات معاف کردند
نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی در کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی با ماده (4) این لایحه با 167 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده 4 آمده است: سرمایه‌گذاری در ایجاد و بهره برداری از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات است. قرارداد‌های خرید تضمینی برق از تأسیسات مذکور و عوارض مندرج در ماده (2) این قانون نیز شامل این معافیت‌ها است.

8:33 ؛ آغاز جلسه علنی مجلس
جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد
جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، 31 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور 201 نفر از نمایندگان آغاز شد.
قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:
ادامه رسیدگی به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلان شهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی
گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد لایحه دو فوریتی اصلاح بند الف تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه سال 98
گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی و حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیل گیرندگان
گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد رد طرح یک فوریتی راه اندازی و استفاده از پیام رسان‌های مالی و اتعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه در تجارت خارجی
گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات فناوری در مورد حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلسه علنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد