Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@05:22:34 GMT

جزئیات شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی CIA در ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۰۲۴

جزئیات شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی CIA در ایران

باشگاه خبرنگاران: وزارت اطلاعات ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای نظام سلطه را که به صورت سلولی و انفرادی فعالیت داشتند در سال ۹۷ دستگیر کرد.

جاسوسان شناسایی شده از شاغلان مراکز حساس و حیاتی و بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، زیرساختی، نظامی و سایبری بودند که به صورت پیمانکار یا مشاور در این بخش‌ها فعالیت داشتند و جمع‌آوری اطلاعات طبقه بندی شده از مراکز مهم و انجام عملیات‌های فنی – اطلاعاتی از مأموریت‌های محول شده به این شبکه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور یا تمدید ویزای آمریکا، استخدام متخصصان ایرانی، تأمین تجهیزات، مراجعه مستقیم به طعمه‌ها در حاشیه همایش‌های علمی خارج از کشور و ارسال ایمیل و پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله روش‌های سرویس اطلاعاتی آمریکا برای جذب جاسوس بوده است.

سرویس اطلاعاتی سیا آموزش برقراری ارتباطات امن از داخل کشور با خارج به وسیله ابزار‌های مخصوص جاسوسی، استفاده از ناقل برای انتقال ابزار امن و تجهیزات فوق پیشرفته جاسوسی به داخل کشور، ارسال مدارک هویتی جعلی، طراحی خط خروج اضطراری و آموزش ویژه ضد بازجویی را برای حفظ و مراقبت از جاسوسان خود در نظر گرفته بود که هیچ کدام از چشمان تیزبین جامعه اطلاعاتی کشور پنهان نماند.

اکنون با تبادل سرنخ‌های اطلاعاتی دریافتی از شبکه جاسوسی سیا با متحدین اطلاعاتی، شکست جهانی دوباره‌ای در انتظار آمریکاست.

همچنین سوء استفاده عناصر سیا از برخی کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ارتباط با منابع که با اطلاع قبلی سرویس‌های اطلاعاتی این کشور‌ها انجام می‌شود از نظر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دور نخواهد ماند و به طور قطع مسئولیت این امور بر عهده این کشور‌ها خواهد بود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت اطلاعات شبکه جاسوسی سیا جاسوسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، به دنبال گزارش واصله از عوامل اطلاعاتی بسیج سپاه ناحیه نهاوند با رصد اطلاعاتی و شناسایی یک مکان این مقدار آرد خارج از شبکه توزیع کشف و توقیف شد.

آرد فوق با همکاری بازرسی اتاق اصناف و پاسگاه انتظامی دهفول توقیف و پس از انتقال به پاسگاه برای سیر مراحل قانونی از سوی یگان انتظامی و مراجع ذیصلاح به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • جزئیات تکان‌دهنده از پروژه «سرویسِ اسکورت»
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما