Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیخسرو برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اهمیت راه‌اندازی شبکه ای ویژه ناشنوایان، اظهار داشت: حتماً برای جمعیت نزدیک به ۲ میلیون ناشنوایی که در ایران زندگی می‌کنند این اتفاق بسیار مبارک و فرخنده است و تأثیرات مثبت برای این قشر از جامعه کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه درباره آمار ناشنوایان کشور متأسفانه آمار ضد و نقیضی مطرح می‌شود، گفت: بر اساس آنچه در سازمان بهزیستی ثبت شده، امروز جمعیت این افراد در ایران  ۳۵۰ هزار نفر است اما با توجه به تجربه ما در انجمن ناشنوایان ایران فکر می‌کنیم آمار این افراد نزدیک به ۲ میلیون نفر در کل کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت مدیره انجمن ناشنوایان ایران، افزود: برخی افراد در ایران هستند که در سن بالای ۴۰ سالگی دچار افت شنوایایی می‌شوند که ترجیح می‌دهند به بهزیستی مراجعه نکنند که در نتیجه آمار آنها هیچ‌گاه ثبت نمی‌شود بنابراین با توجه به این قشر از جامعه که ما با آنها سر و کار داریم آمار تقریبی نزدیک به ۲ میلیون نفر رسیده است.

برزگر با بیان اینکه شبکه اشاره با توجه به تخصصی بودن کار سختی را پیش رو دارد، گفت: مهمترین نکته در این حوزه استفاده از متخصصان در هر بخش است در واقع نباید چون شبکه مخصوص ناشنوایان است تنها افرادی که به زبان اشاره تسلط دارند در این شبکه فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناشنوایان با وجود ضعف شنوایی افراد بسیار باهوش و با استعدادی هستند که با راه اندازی این شبکه می‌توان به نوعی این افراد را در جامعه بیشتر دخیل کرد و از استعداد آنها استفاده کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفتگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.
این مستند تلاش دارد اطلاعات تازه‌ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته‌هایی به فراز و فرود‌های زندگی حرفه‌ای این مربی محبوب کشتی می‌پردازد، فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.
«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.
بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستند‌های ورزشی گفتگو می‌کنند.
در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره  مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.
«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست در گروه مستند شبکه افق تولید می‌شود و تلاش می‌کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • کیلیان ام باپه در اوج؛ بهترین آمار گلزنی دوران حرفه‌ای ستاره فرانسوی
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان