Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@05:13:56 GMT

وزش باد شدید در 10 استان طی سه روز آینده

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۳۱۴

وزش باد شدید در 10 استان طی سه روز آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در تهران و ۹ استان دیگر کشور طی سه روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۳۱ تیر) در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب برای برخی مناطق استان‌های هرمزگان، فارس و جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وظیفه ادامه داد: طی فردا و پس فردا (۱ و ۲ مرداد) علاوه بر این مناطق در برخی از مناطق زاگرس مرکزی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل، جنوب خراسان رضوی، یزد، شرق کرمان، جنوب سمنان و شرق اصفهان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (۳۱ تیر) برای ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های سمنان، گلستان، تهران، البرز و قزوین و فردا (۱ مرداد) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات استان زنجان نیز رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی امروز، فردا و پس‌فردا در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وظیفه با اشاره به اینکه سایر مناطق کشور طی پنج روز آینده جوی پایدار دارند، تصریح کرد: فردا (۱ مرداد) دریای خزر مواج است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱ مرداد) کمی ابری در بعد ازظهر همراه با افزایش ابر و در اوایل شب وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲ مرداد) نیز کمی ابری در بعد ازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در اکثر مناطق استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در اکثر مناطق استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز بیشینه بارش‌ها در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب‌شرقی خواهد بود و با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: فردا از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنای ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتاً پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747802

دیگر خبرها

  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • تداوم بارش‌ها تا فردا
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • سایه باران کماکان بر سر تهران
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است