Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ نیروی دریایی انگلیس اعلام کرده که یک زیردریایی هسته ای برای محافظت از منافعش به منطقه خلیج فارس اعزام می کند.
تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از امکان اعزام یک زیردریایی هسته ای برای تقویت مواضع دفاعی به خلیج فارس خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، نیروی دریایی انگلیس گفته، بریتانیا می تواند این گام را برای تضمین سایر کشتی ها از طرف تهدیدات ایران، که گفته نشریه سان، قبلا چندین نفتکش بریتانیایی را توقیف کرده است، انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروی دریایی انگلیس درحالی هدف از ارسال این زیردریایی هسته ای را تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و محافظت از اقدامات ایران اعلام کرده که در اقدامی مغایر قوانین بین المللی ۱۳ تیرماه جاری ابر نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران را در جبل الطارق با ادعای این که این کشتی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده، توقیف کردند.
عصر روز جمعه، ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۸ و پس از دو هفته از این اقدام ماجراجویانه نیروهای انگلیسی، این بار ایران یکی از نفتکش های انگلیسی با نام "stena impero” را هنکام عبور از تنگه هرمز به خاطر نقض مقرارت بین المللی دریایی توقیف کرد.
نشریه سان اعلام کرد که پیشنهاد گسیل زیردریایی هسته ای انگلیس به خلیج فارس در جلسات اضطراری کمیته دولتی امنیت مورد بحث قرار گرفته است.
درهمین خصوص سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ماجرای توقیف نفتکش ها در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که استدلال ایران در توقیف نفتکش انگلیسی قانع کننده تر از دلایل مقام های انگلیسی و دولت محلی جبل الطارق در توقیف نفتکش ایرانی است. برچسب ها: انگلیس

منبع: خرداد

کلیدواژه: انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با تانک چلنجر ۲

به گزارش همشهری آنلاین، چلنجر ۲ رسما در سال ۱۹۹۸ توسط وزارت دفاع بریتانیا معرفی و در خدمت نیروی زمینی بریتانیا پذیرفته شد. هلدینگ صنایع نظامی ویکرز طراح و تولید کننده این تانک است.

آخرین آمار این شرکت حاکی از آن است که از ۱۹۹۸ تاکنون ۴۰۸ زره پوش برای نیروی زمینی بریتانیا تولید شده است. عمان و اوکراین نیز به ترتیب دارای ۳۸ و ۲۵ دستگاه هستند. در ابتدای معرفی چلنجر ۲ با توجه به ظاهر این زره پوش گمانه زنی ها مبتنی بر ارتقای چلنجر ۱ بود. با این همه بعدها مشخص شد که چلنجر ۲ کامل ترین تانک میدان نبرد اصلی بریتانیا است و چیزی در حدود ۳ تا ۵ درصد قطعات آن می تواند توسط چلنجر ۱ جایگزین شود. آزمودن چلنجر ۲ در جنگ‌های بوسنی، کوزوو، عراق و افغانستان صورت گرفت و نتیجه عمدتا مثبت ارزیابی شده است.

وزن چلنجر ۲، ۶۲٫۵ تن بوده و ۴ خدمه دارد. نیروی محرکه آن از یک موتور وی۱۲ دیزلی پرکینز با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، تأمین می‌شود و حداکثر سرعت آن در جاده به ۵۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ارتفاع تانک ۲٫۵ متر، عرض آن در صورت نصب زره اضافی ۴٫۲ متر و طول آن با لوله جلو ۱۱٫۵۵ و بدون لوله ۸٫۳۲ متر است. چلنجر-۲ تنها تانک مدرنی است که از توپ خان‌دار استفاده می‌کند و این به دلیل تأکید بریتانیایی‌ها بر روی برد مفید بالا، کاتربرد ضد نفر و ضد سنگر تانک است. سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ ۱۲۰ میلی‌متری خان‌دار با کالیبر ۱۲۰/۵۵ است و ۵۲ گلوله برای آن در داخل تانک حمل می‌شود. قیمت هر دستگاه چلنجر ۲ در سال ۱۹۹۹ حدود ۴ میلیون پوند بوده‌است.

یک سند نظامی بریتانیا در سال ۲۰۰۱ نشان داد که ارتش بریتانیا جایگزینی برای چلنجر ۲ به دلیل عدم وجود تهدیدات متعارف قابل پیش‌بینی در آینده نخواهد داشت. با این حال، بنظر می رسد با توجه به رونمایی تی ۱۴ آرماتا توسط روسیه که عنوان مدرن ترین تانک میدان جنگ جهان را به خود اختصاص داده، بریتانیا شدیدا در فکر جایگزینی برای چلنجر ۲ باشد. گفته می شود چلنجر ۳ در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت خواهد شد.


شناسنامه تانک چلنجر ۲ محصول: بریتانیا تاریخچه خدمت: ۱۹۹۸-اکنون استفاده‌شده توسط: نیروی زمینی بریتانیا، ارتش سلطنتی عمان جنگ‌ها: جنگ عراق جنگ کوزوو جنگ افغانستان جنگ بوسنی قیمت واحد: ۴۲۱۷۰۰۰ پوند تاریخ تولید: ۱۹۹۳–۲۰۰۲ تعداد ساخته‌شده: حدود ۴۴۶ وزن: ۶۲٫۵ تن (۶۱٫۵ تن بزرگ؛ ۶۸٫۹ تن کوچک) طول: ۸٫۳ متر (۲۷ فوت ۳ اینچ) , ۱۳٫۵۰ متر (۴۴ فوت ۳ اینچ) با اسلحه رو به جلو عرض :۳٫۵ متر (۱۱ فوت ۶ اینچ) , ۴٫۲ متر (۱۳ فوت ۹ اینچ) با زره‌های کاربردی ارتفاع :۲٫۴۹ متر (۸ فوت ۲ اینچ) خدمه ۴ (فرمانده، توپچی، بارگذار/اپراتور، راننده) زره: چوبام سامانه تعلیق: هیدروپنوماتیک ظرفیت سوخت ۱٬۵۹۲ لیتر (۳۵۰ گالون بریتانیایی؛ ۴۲۱ گالون آمریکایی) برد عملیاتی:۵۵۰ کیلومتر (۳۴۰ مایل) بیشینهٔ سرعت: ۵۹ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت)

Apr ۲۶, ۲۰۲۴ - جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر 847239 برچسب‌ها همشهری آنلاین مجله نظامی جهان

دیگر خبرها

  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود