Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:21:45 GMT

معادن زنجان ۲۶۷۱ شغل ایجاد کرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۳۵۷۴

معادن زنجان ۲۶۷۱ شغل ایجاد کرده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۶۲ معدن استان هم‌اکنون غیرفعال و ۳۲۰ مورد فعال است.

ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: شمار معادن استان در سال گذشته ۳۱۶ مورد و تعداد شاغلان نیز ۲ هزار و ۶۶۲ نفر بود که پس از انقلاب سالانه به طور متوسط، شمار معادن ۷۹ درصد و میزان اشتغال آن ۴۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه هشت درصد از مساحت استان تحت کاداستر( نقشه های کوچک مقیاس) معادن است، افزود: ۱۰ درصد از معادن در محدوده مربوط به پروانه بهره‌برداری بوده که با این حساب، هشت دهم درصد از مساحت استان را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که معادن بتوانند یک‌چهارم مساحت خود را سینه کار بزنند، ۲ دهم درصد مساحت استان درگیر تخریب معدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۸.۵ درصد صادرات استان در سال گذشته مربوط به بخش معدن بود، گفت: استخراج ۳۳ نوع ماده معدنی نشان می‌دهد که زنجان، یکی از استان‌های معدنی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از سنگ‌های باطله معادن، قابلیت استفاده در شهرها را داشته و به راحتی به شکل یک جدول درمی‌آیند و با توجه به اینکه شهرداری‌ها اجازه فعالیت صنعتی در قالب مجوزهای لازم را دارند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

فغفوری در خصوص بخش صنعت استان نیز اظهار داشت: ۸۱.۵ درصد صادرات استان در سال گذشته مربوط به بخش صنعت بود و در راستای کمک به رونق تولید، حمایت‌های زیادی از این بخش می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در مجموع ۷۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شده است، افزود: ۲۹ مورد از این جلسات در سال گذشته و ۱۴ مورد در سال ۹۶ برگزار شده که اثربخشی بسیار خوبی را در بخش خصوصی ایجاد کرده است.

فغفوری اضافه کرد: ۶۶۱ مورد از ۷۰۶ مصوبه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده و بقیه در دست اجرا است که در مجموع ۹۴ درصد مصوبات، تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور، زنجان در سال گذشته پس از اصفهان، دومین استان از حیث اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده است.

۶۰۸۵/۹۵۵۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان زنجان در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت‌الله هاشمی بعد از ظهر سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته هلال‌احمر و صلیب سرخ جهانی، یکی از رسالت‌های این دستگاه را توسعه پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر در استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا کار احداث پنج پایگاه جاده‌ای از سال گذشته آغاز شده که پیشرفت فیزیکی سه پایگاه جاده‌ای در استان ۲۰ درصد بوده و تلاش داریم این سه پایگاه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات این جمعیت، اضافه کردن به ناوگان خودرویی بود که در همین راستا ۲۰ دستگاه خودرو به این جمعیت افزوده شده است، اظهار کرد: این اقدام در راستای تقویت ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان صورت گرفت؛ چرا که معتقدیم این جمعیت به لحاظ ناوگان خودروی ضعیف بوده و نیاز به تقویت دارد.

این مسوول با یادآوری اینکه جمعیت هلال‌احمر دستگاهی فراملی بوده و به همین خاطر مسوولیت‌هایی در مواقع بروز سوانح و حوادث در خارج از کشور نیز دارد، افزود: در همین راستا یکی از مباحثی که به جد دنبال کردیم، جذب نیروی انسانی بود، لذا اولین اقدام در این خصوص به کارگیری ۸۰ نفر در سال گذشته که تلاش داریم این تعداد را تا پایان امسال به بیش از ۱۰۰ نفر برسانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از همکاران فنی و متخصص در حوزه توانبخشی طی سال‌های گذشته بازنشسته شده و جمعیت هلال‌احمر از حیث نیروی انسانی متخصص و فنی دچار خلاء شده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه حوزه توانبخشی به تعطیلی کشیده نشود، نسبت به تقویت ان اقدام کردیم، به طوری که خدمات این بخش امروز با تعرفه پایین ارائه می‌شود.

هاشمی در ادامه از تهیه مستند آموزش ناشنوایان در جمعیت هلال‌احمر استان برای اولین‌بار در کشور خبر داد و تصریح کرد: این مستند در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تهیه شد که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد، به همین خاطر برنامه‌ریزی شده است تا مستند مذکور به صلیب سرخ جهانی ارسال شود.

کد خبر 6099816

دیگر خبرها

  • پل سه‌راه امجدیه زنجان از نو ساخته می‌شود
  • ۲۰ دستگاه خودرو به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود
  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • ایجاد بیش از ۱۱ هزار شغل در استان در سال گذشته
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان زنجان در دستور کار است
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند