Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به کشت محصولات کشاورزی در زنجان گفت: صادرات و کشت محصولات کشاورزی در زنجان برنامه مدونی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت استان زنجان در بحث صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: استان زنجان نسبت به برخی از استانها در حوزه صادرات کشاورزی وضعیت خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برخی از استانها مانند کرمان به دلیل وضعیت آب هوایی محصولاتشان زودتر وارد بازار می‌شود در حوزه صادرات فعالیت خوبی دارند ولی محصولات کشاورزی در استان زنجان دیرتر تولید می‌شود و جزو استانها کوچک نیز بوده و در حوزه صادرات نیز پیشرفتی حاصل نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان خاطر نشان کرد: جای کار در استان زنجان وجود دارد و اگر بر روند صادرات محصولات کشاورزی کار شود این استان می‌تواند جزو استانهای پیشرو در حوزه صادرات کشاورزی باشد.

وی عنوان کرد: استان زنجان ظرفیت‌های تولید محصولات ارگانیک را در گذشته داشت و هنوز هم دارد و در حال حاضر نیز از این ظرفیت‌ها استفاده شود می‌تواند در حوزه صادرات موفق باشد.

گلچین با اشاره به اینکه به اینکه استان زنجان در تولید محصولاتی مانند سیب زمینی جزو استانها برتر در کشور است افزود: ظرفیت صادرات برخی از میوه‌ها در استان وجود دارد.

وی با اشاره به نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان زنجان افزود: اگر این ظرفیت در استان زنجان ایجاد شود قطعا در صادرات حوزه کشاورزی تاثیر خواهد داشت و علاوه براین روند صادرات نیز با برنامه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در حال حاضر خیلی از فعالان حوزه کشاورزی هیچ سررشته‌ای در روند صادرات محصولات کشاورزی ندارند افزود: عده کمی از کشاورزان تحصیل کرده در زنجان در حوزه صادرات فعال هستند و این نشان می‌دهد که استان ظرفیت خوبی دارد ولی باید زیرساخت‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد استانی روابط تجاری ضعیفی با کشورهای همسایه دارند عنوان کرد: اگر این ارتباط ایجاد شود می‌توان از ظرفیت بازار کشورهای همجوار در توسعه تجارت استفاده کرد.

گلچین با بیان اینکه متاسفانه در حوزه صادرات هیچ برنامه مدونی وجود ندارد افزود: اگر صادرات و کشت انواع محصولات کشاورزی با برنامه باشد صادرات هیچ خللی در بازار داخلی ایجاد نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشت محصولات برنامه‌ای وجود ندارد و یک سال با افزایش کشت یک نوع محصول مواجه می‌شویم و سال دیگر در کشت آن محصول کم داریم و این نشان از بی‌برنامگی کشت محصولات کشاورزی در استان دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی کم نظیر برای خراسان رضوی است که می‌تواند صادرات استان را متحول کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده در نشست با مدیران اقتصادی خراسان رضوی گفت: حضور 3000 بازرگان از یکصد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت 800 شرکت برتر صادراتی همراه است می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال 1392 شروع به کار کردند اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو 2024 داشته باشیم.

توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز جزییات برنامه های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2024 را تشریح کرد و مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از 2000 تاجر و بازرگان خارجی از 119 کشور جهان، از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان