Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران اقدامات آمریکا تحت عنوان «تحریم» را تروریسم اقتصادی خواند و تصریح کرد: ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه عدم تعهد و همچنین سفری دوجانبه به ونزوئلا سفر کرده بود، در نشست «دفاع از منشور ملل متحد و هنجارهای حقوق بین‌الملل» در کاراکاس پایتخت ونزوئلا طی اظهاراتی با ذکر این نکته که آنچه آمریکا اعمال تحت عنوان تحریم اعمال می‌کند، تحریم نیست بلکه تروریسم اقتصادی است، به حاضران در نشست عنوان کرد: هیچ ابهامی در این خصوص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فقط واژه «تروریسم» را جستجو کنید، اظهار داشت: من معنی «تروریسم» را در لغتنامه به شما خواهم گفت. تروریسم استفاده غیرقانونی از خشونت و یا ارعاب است به خصوص علیه غیرنظامیان برای دنبال کردن اهداف سیاسی. این تعریف گوگل از تروریسم است.   رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: دوستان لطفا استفاده از «تحریم» را متوقف کنید. تحریم وسیله‌ای برای تحمیل یک فرمان قانونی است. تحریم‌ها دارای پشتوانه قانونی هستند، این اقدام آمریکایی‌ها یک تروریسم اقتصادی است.   ظریف اضافه کرد: نیاز داریم که از واژه تروریسم  (به جای تحریم) استفاده کنیم. درباره آن چیزی که در حال حاضر آمریکا علیه ما (ایران) اعمال می‌کند.   وزیر امور خارجه به حاضران پیشنهاد کرد که همه استفاده غیرقانونی از واژه «تحریم» را تحریم کنند به خصوص استفاده بی حد و حصر دولت آمریکا از این واژه برای نشان دادن پشتوانه قانونی بودن اقداماتش.   وی تصریح کرد: این تروریسم اقتصادی است، خالص و ساده و نیاز داریم که دائم آن را تکرار کنیم.   ظریف در پایان تصریح کرد: ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.    وزیر امور خارجه ایران عصر شنبه 22 تیر ماه برای شرکت در نشست سطح عالی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به نیویورک رفت و جمعه شب نیویورک را به مقصد کاراکاس به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه عدم تعهد و همچنین انجام سفری دوجانبه ترک کرد و صبح امروز نیز در ادامه این سفر وارد ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه شد و قرار است در ادامه این سفر به بولیوی هم برود.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس