Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود دشت بزرگ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ساعت ۱۶ روز یکشنبه هفته جاری اوج مصرف برق در خوزستان هشت هزار و ۱۴ مگاوات بوده که نسبت به هفت هزار و ۵۶۹ مگاوات مشابه مصرف پارسال ۵.۹ درصد رشد داشته است.
وی گفت: با مصرف هشت هزار و ۱۴ مگاوات روز یکشنبه، امسال تاکنون برای هفتمین بار از پیک هفت هزار و ۹۱۷ مگاوات پارسال عبور کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: پیش بینی هواشناسی حکایت از ماندگاری دمای ۴۹ درجه و بالاتر از آن همراه با افزایش پدیده رطوبت و شرجی تا آخر هفته در خوزستان دارد و برای حفظ سلامت شبکه در این دمای هوایی لازم است که مشترکان در ساعت های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) از وسایل غیر ضروروی و پر مصرف، استفاده نکنند.
دشت بزرگ ادامه داد: وقتی برای چند روز متوالی دما و مصرف برق افزایشی باشد ممکن است این شدت از فشار، به تجهیزات برق آسیبی برساند و خاموشی ناخواسته ای در شبکه رخ دهد.
وی بیان کرد: برای حفظ آسایش خود و دیگران در این گرمای شدید، مشترکان با احساس مسئولیت و کاهش مصرف، پایداری شبکه را تضمین کنند.

بنابه دستور استاندار خوزستان به منظور مدیریت بهینه مصرف برق، کاهش پیک باری شبکه برق، صرفه جویی در مصرف، پیشگیری از بروز حادثه و قطع احتمالی برق و رعایت حال شهروندان، ادارات خوزستان چهارشنبه هفته جاری تعطیل هستند.

۹۸۸۷ / ‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری