Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@00:28:50 GMT

مبارزه با ملخ‌های بومی ٣٢٤ هکتار از مزارع استان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۵۹۹

مبارزه با ملخ‌های بومی ٣٢٤ هکتار از مزارع استان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان از مبارزه با ملخ‌های بومی ٣٢٤ هکتار از مزارع استان خبر داد.
 
مجید جوادی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: امسال ملخ‌های بومی به مزارع استان هجوم آوردند.
 
وی ادامه داد: تاکنون در 324 هکتار از مزارع استان مبارزه با ملخ بومی داشتیم.
 
جوادی افزود: بارش‌های مناسب و شرایط اقلیمی عامل افزایش چشمگیر هجوم این ملخ ها به مزارع استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: مبارزه با این ملخ ها و سم‌پاشی مزارع همچنان ادامه دارد.
 
وی گفت: این ملخ‌ها تقریبا به هفت شهرستان در استان هجوم بردند.
 
جوادی یادآور شد: بیشتر جمعیت این ملخ‌ها در مزارع پلدختر هستند و دلیل آن شرایط رطوبتی این شهرستان است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهاد کشاورزی استان مزارع ملخ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در اولین نشست کارگروه بحران و پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهداشت را خط مقدم سلامت مردم دانست و اظهار داشت: طبق برآوردهای ما و اقدامات صورت‌گرفته، حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان از طریق فاضلاب آبیاری می‌شود که این کار می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند.

وی بیان داشت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی لرستان نظارت است که با همکاری محیط‌زیست باید مخاطرات زیست‌محیطی استان را رصد کنند و جهاد کشاورزی هم وظیفه دارد که متخلفین را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کند تا از آبیاری مزارع از طریق فاضلاب، جلوگیری شود، زیرا هدف تولید محصولات کشاورزی سالم است تا سلامت مردم تضمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، علاوه بر مشکلات میکروبی، وجود پسماندها، آلوده‌شدن آب‌وخاک توسط سموم و وجود فلزات سنگین در محصولات کشاورزی، از جمله گوجه فرهنگی، هویج و دیگر محصولات کشاورزی را جز مخاطراتی دانست که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

کد خبر 6100432

دیگر خبرها

  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه برگی غلات خصوصاً زنگ زرد در شهرستان میاندوآب 
  • اجرای مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع پلدشت 
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع