Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:02:04 GMT

حکمت بيماري متهمان را نمي‌دانم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۹۳۶

حکمت بيماري متهمان را نمي‌دانم

خبرگزاری آریا- قاضی مسعودی مقام: نمی‌دانم چه حکمتی است که­ متهمان پرونده بانک سرمایه سکته می‌کنند یا بیمار می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، بیست و یکمین جلسه دادگاه متهمان پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.
رئیس دادگاه در ابتدای جلسه با قرائت و تفهیم ماده 193 و 194 آیین کیفری خطاب به مانی رهبری یکی از متهمان پرونده افزود: در جلسه قبل دفاعیات خود را مطرح کردید و اکنون نوبت وکیل مدافع شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاضی بعد از حضور وکیل مدافع در جایگاه گفت: موضوع اتهام، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی، پولی و بانکی از طریق 28 فقره خیانت در امانت است، دفاعیات خود را مطرح کنید که وکیل مدافع اعلام کرد امروز دفاعی نداریم و تنها به دفاعیات موکلم بسنده می‌کنیم، لایحه‌ای را آماده کردیم که تقدیم دادگاه می‌شود و آخرین دفاعیات را نیز انجام می‌دهیم.
در ادامه جلسه قاضی مسعودی مقام از علیرضا کلهر فرزند غلامرضا یکی دیگر از متهمان­ پرونده خواست در جایگاه قرار بگیرد و خطاب به او گفت: براساس کیفر خواست صادره در 98/1/19 از دادسرای ناحیه 36 و با شکایت بانک سرمایه، بازرسی کل کشور، بازرسی بانک مرکزی و دیگر شاکیان پرونده اتهام شما مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی، پولی و بانکی از طریق سه فقره خیانت در امانت به مبلغ 2 هزار و 145 میلیارد و 703 میلیون ریال است­ آیا اتهامات خود را قبول دارید؟
متهم جواب داد: خیر.
متهم در دفاعیات خود گفت: به عنوان مشاور مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره منصوب شدم و نصف این مدت را نیز ­مسئولیت داشتم، به علت بیماری لاعلاج در بانک حضور مستمر نداشتم و در آن مقطع محدودی که حضور داشتم، عضو اعتباری در کمیته بودم. ­
وی ادامه داد درباره شرکت کژال در خصوص ضمانت نامه‌ها مخالفت خود را اعلام کردم و اصل سند اعلام مخالفت صریح بنده وجود دارد.
قاضی خطاب به­ متهم گفت: البته این اعلام مخالفت با تاخیر بوده و آقای بیرانوند در جلسه قبلی در این خصوص توضیح داد بنابراین با تغییرات ایجاد شده مخالفت خود را اعلام می‌کردید.
متهم نیز در دفاع از خود گفت: آقای بیرانوند ­در جلسه کمیته اعتباری حضور نداشت، چگونه مقدم و موخر را اعلام کرده، ­این کار نوعی نشانی غلط دادن است.
متهم ادامه داد: منشاء ضرر یک سال پس از خروج من از بانک سرمایه بوده است و مصوبه سوم نیز طبق مقررات امضا شده است و وثایق مشتری یک سال بعد از این که من در بانک نبودم، آزاد شد.
وی گفت: درخواست صدور حکم برائت دارم که قاضی خطاب به متهم گفت: شما را چه کسی به بانک سرمایه آورد؟ که متهم پاسخ داد: مهندس کاظمی.
در ادامه قاضی پرسید، تخصص شما در چیست؟ متهم پاسخ داد: اقتصاد.
قاضی مسعود مقام در ادامه گفت: بیماری شما باید در پزشکی قانونی تایید شود چرا که ما عکس‌هایی داریم که شما در همان زمان‌ها صحیح و سالم بودید. ­
وی ادامه داد: نمی‌دانم چه حکمتی است که متهمان پرونده سکته می‌کنند­ یا بیمار می‌شوند و همه این‌ها باید مشخص شود.
 
بیست و یکمین جلسه دادگاه بانک سرمایه
بیست و یکمین جلسه دادگاه متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی آغاز شد.
دادگاه به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز و بخشی از کیفرخواست جلسه گذشته قرائت شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حکمت بیماری متهمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد
  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند