Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:41:50 GMT

یک فیلمساز ابتدا باید عکاس باشد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۴۴۰

یک فیلمساز ابتدا باید عکاس باشد

 سیف‌الله صمدیان رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران  که در بخش عکس نمایشگاه تجسمی هفتمین جشنواره فیلم شهر حضور دارد، معتقد است که ریشه اصلی سینما و هنرهای تصویری از عکاسی می‌آید. به نظر من فیلمساز باید ابتدا عکاس باشد و در کنار آن، نقاشی، ادبیات و موسیقی نیز بداند. اگر تمام این مراحل را پشت سر گذاشته باشد موفق می شود فیلمی با جاذبه‌های بصری و سینمایی روی پرده بیاورد و نه اینکه فیلم رادیویی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مجله تصویر افزود: من همیشه گفته‌ام که بیشتر سریال‌های تلویزیونی ما رادیویی هستند، یعنی هیچ جذابیت بصری برای بیننده ندارند و مخاطب می‌تواند همزمان با انجام کارهای دیگر و یا نشستن در آشپزخانه آن سریال‌ها را دنبال کند. به نظرم این فیلم‌ها چیزی به آنچه که قرار است ارائه دهند، اضافه نمی‌کنند چون دانش آن را ندارند. اکثر فیلم‌های تلویزیونی و بعضی از فیلم‌های سینمایی ما خالی از جذابیت‌های بصری هستند و بیشتر برای بذله‌گویی و خنده ساخته شده‌اند. تعداد فیلم‌هایی با نمودهای درست بسیار اندک است. به نظرم برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در کنار مناسبت‌های سینمایی قطعا چشم و دل بیننده و هنرمند را باز می‌کند، همچنین این موضوع به هنرمند برای چند وجهی شدن کمک شایانی می‌کند.

ما هر روز بیشتر وقت خود را در محیط شهر و در رابطه با مسائل شهروندی می‌گذرانیم و طبیعتا این‌گونه جشنواره‌ها اگر هدفمند باشند و هدف فرهنگی را دنبال کنند، تاثیر خود را خواهند گذاشت. نباید هدف جابجایی بودجه‌ای باشد.

صمدیان اضافه کرد: اگر بخواهیم بی‌جهت از جشنواره تعریف و تمجید کنیم چیزی عوض نمی‌شود ولی اگر درست برنامه‌ریزی شود و سال‌های سال این رویداد ادامه پیدا کند تاثیر خود را خواهد گذاشت. تداوم این جشنواره از برگزاری موفق آن، مهم‌تر است. همچنین بهتر است مدیران و مسئولان آن را جابجا نکنند و این مسیر را به درستی ادامه دهند. اجازه بدهند در در طی مسیر اشتباهات خود را پاک کنند نه اینکه هر سال افراد جدیدی روی کار بیایند و از صفر شروع کنند.

گفتنی است نخستین جشنواره تجسمی شهر، همزمان با آغاز هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در گالری ملت، در دو بخش نقاشی و عکاسی افتتاح شده و تا 18 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 26 تا 31 تیرماه به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن

دریافت 15 MB کد خبر 6093487

دیگر خبرها

  • هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو»
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور با دو تغییر مهم
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)
  • تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • (تصاویر) جشنواره گل‌های لاله آسارا