Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:22:47 GMT

کشت گلخانه ای ظرفیتی مهم برای رونق تولید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۷۶۷

کشت گلخانه ای ظرفیتی مهم برای رونق تولید

مرودشت از شهرستان های عمده تولید محصولات کشاورزی در استان فارس است و توسعه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان می تواند به یکی از هدف های دولت تدبیر و امید در شرایط کم آبی کنونی کمک کند.

استان فارس در سالیان گذشته کارنامه قابل قبولی در این حوزه ندارد اما استاندار فعلی فارس عزمش را جزم کرده که سطح زیرکشت گلخانه‌ای را در این استان افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت رحیمی در روزهای گذشته در گفت و گو با ایرنا با اشاره به هدفگذاری ملی برای توسعه کشت گلخانه‌ای گفت: هم اینک سطح زیرکشت گلخانه‌ای در این استان ۴۵۰ هکتار است که با برنامه ریزی صورت گرفته، این رقم در پایان امسال دو برابر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: احداث اولین فاز گلخانه سبزی و صیفی به مساحت پنج هکتار در مرودشت آغاز شد.

عزیز رحیمی با بیان اینکه احداث فاز دوم این طرح نیز به مساحت پنج هکتار از مهرماه آغاز خواهد شد، افزود: با راه اندازی این واحد گلخانه‌ای برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

وی منابع مالی این طرح را از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی (سامانه کارا) با بهره ۶ درصد عنوان کرد.

او با اشاره به ضرورت توسعه تولید در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای افزود: در حال حاضر با حمایت‌های دولتی و امکان اعطای تسهیلات ارزان قیمت فرصت توسعه و تولید در محیط‌های کنترل شده فراهم است.

رحیمی اضافه کرد: با هدف ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره برداران برای تولید روز افزون در محیط‌های کنترل شده، آموزش‌های علمی و عملی به صورت منسجم در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در همین زمینه اداره ترویج و آموزش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اقدام به برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی برای بهره‌برداران و متقاضیان کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به مزایای محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: افزایش بهره‌وری آب، ارتقای کیفیت محصول، افزایش عملکرد در واحد سطح، بازار پسندی محصول، افزایش صادرات و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر از جمله مزایای کشت‌های گلخانه‌ای است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز است.

۹۸۷۳ /‏۱۸۷۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کشاورزی مرودشت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده