Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@03:38:28 GMT

یوکیا آمانو که بود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۸۸۹

یوکیا آمانو که بود؟

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یوکیو آمانو که فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه توکیو است در سال ۱۹۷۲ میلادی به وزارت خارجه ژاپن راه یافت. او تا پیش از سال ۲۰۰۵ میلادی که ماموریت خود را در وین آغاز کرد، رئیس بخش علوم و کنترل تسلیحات هسته‌ای وزارت خارجه ژاپن بود و در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ میلادی مقام ریاست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمانو که با به دست آوردن دو سوم آرا در نشست دوم ژوییه سال جاری شورای حکام، جانشین محمد البرادعی شد، در آوریل سال ۲۰۰۱ میلادی نیز به‌عنوان نماینده ژاپن در هیئت سازمان ملل متحد در زمینه مسائل موشکی منصوب و درست سه ماه پس از آن نیز وارد گروه متخصصان سازمان ملل در زمینه تحصیلات منع گسترش و خلع سلاح هسته‌ای شد.

این دیپلمات ژاپنی در سفارتخانه‌های ژاپن در هانوی، واشنگتن و بروکسل نیز حضور داشته و همچنین یکی از اعضای هیئت اعزامی ژاپن به کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در ژنو بوده است.

آمانو، را دیپلماتی محافظه کار توصیف می‌کردند که از حمایت کشور‌های غربی و صنعتی برخوردار بود. او که ژاپنی بود جانشین محمد البرادعی مصری شده که دوازده سال رئیس آژانس بود.

چه کسی جانشین «یوکیا آمانو» می‌شود؟

دو نفری که احتمال زیادی وجود دارد نامزد جانشینی آمانو شوند «کرنل فروتا» هماهنگ‌کننده ارشد سیاستگذاری آژانس از رومانی و «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند. پیشتر در خبر‌ها آمده بود تا زمان برگزاری انتخابات مدیرکلی، بخشی از مسئولیت‌های آمانو به «کرنل فروتا» واگذار می‌شود.

پیش‌تر که زمزمه‌های استعفای آمانو مطرح شده بود«طارق رئوف» مسئول سابق هماهنگی سیاستگذاری آژانس گفته بود «اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل ناتوانی جسمی در اجرای وظایفش کناره‌گیری کند، بی‌سابقه است. اساسنامه آژانس در این رابطه سکوت کرده است».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی انرژی رسانه ژاپن سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد