Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ابلاغ آئین نامه اجرائی مراکز خدمات و شبکه‌‌های آزمایشگاهی و تحقیقات در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از ابلاغ این آیین‌‌نامه مشارکت حداکثری اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در امور آزمایشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در صورت همکاری اعضای هیئت علمی با آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد تا 40 درصد سود حاصل از خدمات آزمایشگاهی به آنها ارائه می‌شود.

وی افزود: بخش دوم این آیین‌نامه، ایجاد یک واحد حقوقی مستقل است تا این مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی بتوانند در هر استان به طور مستقل وارد عقد قرارداد و تفاهم‌‌نامه با صنایع مختلف شوند. به منظور کاهش بروکراسی و افزایش سرعت این مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی با صنعت، این مراکز را به صورت یک واحد اداری مالی مستقل با حداقل نیرو در نظر گرفتیم که بتوانیم به طور مستقل وارد قرار داد با صنایع مختلف شویم؛ این امر باعت تحول در پژوهش و افزایش ارتباط مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد با صنایع گوناگون خواهد شد.

نگاهداری در ادامه درباره تفاوت وضعیت مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در گذشته، نسبت به امروز با اجرایی ساختن آیین‌‌نامه جدید مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: در گذشته، اعضای هئیت علمی دانشگاه‌‌ها سودی را در اثر همکاری با آزمایشگاه‌ها دریافت نمی‌‌کردند؛ اما در حال حاضر استادان دانشگاه را تا 40 درصد سود شریک کردیم.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: در گذشته اگر آزمایشگاه‌‌ها و مراکز تحقیقاتی ما می‌خواستند با صنایع مختلف تعامل، عقد قرارداد و همکاری داشته باشند مجبور بودند از طریق بروکراسی اداری دانشگاه این کار را انجام دهند که در برخی از موارد این همکاری با شکست مواجه می‌شد؛ اما در حال حاضر با تعریف این مراکز به عنوان یک هویت اداری و مالی مستقل می‌‌‌توانند با صنایع گوناگون موجود در استان‌ها به دور از قوانین دست و پاگیر اداری و مالی وارد قرارداد شوند.

وی متذکر شد: یکی دیگر از تحولاتی که از طریق این آیین‌‌‌‌‌نامه ابلاغ شده تغییر ساعت موظفی اعضای هیئت علمی است که در گذشته معین نبود اما در آیین‌‌‌‌‌نامه اجرائی مراکز خدمات و شبکه‌‌های آزمایشگاهی، ساعت پژوهشی را تعریف کردیم و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می‌‌توانند بخشی از ساعت موظفی خود را در قالب طرح‌‌های تحقیقاتی، در این مراکز بگذرانند.

نگاهداری در پایان درباره وضعیت شبکه آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر، 11هزار آزمایشگاه و حدود 147 هزار تجهیزات دارد که هیچ مجموعه‌‌ای در کشور از چنین پتانسیلی برخوردار نیست. اگر بتوانیم با یک مدل صحیح و مشارکتی استادان، چرخ حرکت آزمایشگاه‌‌های دانشگاه آزاد را به حرکت درآوریم بدون تردید، منشا خدمات موثری برای کل کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بابک نگاهداری ساعت پژوهشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ساعت پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد