Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:53:07 GMT

پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان کیست؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۶۹۶۰

پرویز فتاح رئیس جدید بنیاد مستضعفان کیست؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح قره باغی متولد ۱۳۴۰ در ارومیه است. او در سال ۶۸ در دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب مدرک کارشناسی مهندسی عمران شد و در سال ۷۲ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه امام حسین (ع) و امیرکبیر در رشته مهندسی صنایع کسب کرد.

فتاح در سال ۸۴ و کابینه اول محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت نهم به عنوان وزیر نیرو منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت او تا سال ۸۸ در این سمت ادامه داشت تا اینکه با پایان دولت نهم بعنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.

پس از پایان ماموریتش در سال ۸۸ به بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت و در سال ۹۴ به سمت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منصوب شد، او با فعالیت‌های گسترده در این نهاد توانست کارنامه خوبی را از خود به جای بگذارد.


صبح امروز با پایان یافتن دوره مدیریت سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی پرویز فتاح را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: انتصاب رؤسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد

از دیگر فعالیت‌های علمی و اجرایی فتاح می‌توان به عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، معاونت فنی طرح‌های بزرگ سدسازی، مدیریت امور قرارداد‌های بزرگ ملی، مشارکت در تدوین و تألیف کتاب طرح‌های عمرانی، مشارکت در تدوین و احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، مدیر پروژه مطالعات مدارس کشور، انتشارات مقالات متعدد در خصوص صنعت سدسازی اشاره کرد.

ماجرای فیش حقوقی پرویز فتاح  به عنوان مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) 

این مقام مسئول در اردیبهشت ۹۵ یعنی اوایل مدیریتش در کمیته امداد امام خمینی (ره)  از فیش حقوقی خود رونمایی کرده و آن را در اختیار رسانه‌ها گذاشته است که تصویر آن را در ادامه می‌بینید.

 همچنین او در حادثه سیل اخیر با حضور به موقع خود و بدون تشریفات توجه بسیاری از رسانه ها را جلب کرد.

 

۶ رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ۹ اسفند ۱۳۵۷ بنا به فرمان بنیان گذار انقلاب اسامی خطاب به شورای انقلاب تاسیس شد.

این بنیاد تاکنون  ۷ مدیر به ترتیب علینقی خاموشی (۱۴ اسفند ۱۳۵۷ تا ۲۶ شهریور ۱۳۵۹)، شهید محمدعلی رجایی (۲۶ شهریور ۱۳۵۹ تا ۸ شهریور ۱۳۶۰)، میرحسین موسوی (۱۳ آذر ۱۳۶۰ تا ۱۵ شهریور ۱۳۶۸)، محسن رفیق‌دوست (۱۵ شهریور ۱۳۶۸ تا ۳۱ تیر ۱۳۷۸)، محمد فروزنده (۳۱ تیر ۱۳۷۸ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۳)، محمد سعیدی‌کیا (۳۱ تیر ۱۳۹۳ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۸)  و پرویز فتاح به عنوان هفتمین مدیر را در تاریخ خود به ثبت رسانده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که شب گذشته با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌‎درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است. همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی افزود: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و عنوان کرد: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، هماهنگی و همکاری در توسعه معقول شهری، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت‌وساز و...، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... برخی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید