Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:54:01 GMT

ماهی‌گیری آمریکا در آب‌های گل‌آلود تنگه هرمز

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۶۳۵

ماهی‌گیری آمریکا در آب‌های گل‌آلود تنگه هرمز

گروه اطلاع رسانی بنابه رسالت خبری ایرنا، به عنوان خبرگزاری رسمی نظام، دولت و مردم، به منظور ایجاد پل ارتباطی در مسیر گسترش آگاهی سازی، با مروری بر برجسته‌ترین گزارش‌های پایگاه‌های خبری داخلی در طول شبانه روز گذشته، گزیده‌ای از این گزارش‌ها را انتخاب و منعکس کرده است.

ماهی‌گیری آمریکا در آب‌های گل‌آلود تنگه هرمز

پایگاه خبری فرارو در این گزارش آورده است: ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از تأسیس قریب الوقوع یک ائتلاف دریایی جدید به نام «عملیات دیده بان» در خاورمیانه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، تأمین ثبات دریایی، تضمین عبور و مرور امن کشتی‌ها و تنش‌زدایی در آب‌های بین المللی خاورمیانه از اهداف اصلی ائتلاف جدید است.

جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستی، روز شنبه طی نشست امنیتی آسپن، با بیان اینکه عملیات جدید آمریکا در «روزها و هفته‌های آینده» آغاز به کار خواهد کرد، گفت: «ایده این است که دیده‌بان‌های اضافی داشته باشیم که بتوانند فعالیت در خلیج (فارس) را با دارایی‌های نظارتی و اطلاعاتی رصد کنند.» دیده‌بان‌های جدید آمریکا حضور دریایی و هوایی و نیز قابلیت پاسخ‌دهی خواهند داشت. این تحرکات عموماً با هدف مقابله با ایران انجام می‌شود. در همین خصوص، رود اعلام کرد آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست، ولی هشدار داد ایران نباید درباره قاطعیت آمریکا تردید کند.

عملیات یادشده، مناطق گسترده‌ای همچون تنگه باب المندب، تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد. سنتکام گفته است کشورها در چارچوب این ائتلاف امنیت دریایی قادر خواهند بود با استفاده همکاری مشترک اعضا، کشتی‌های خود را اسکورت کنند. اما سایر کشورها هنوز در پیوستن به این ابتکار عمل آمریکا تردید دارند.

مگر خودروساز بیمار است که ماشین دپو کند و به خریدار جریمه بدهد؟

وبگاه خبری خبرآنلاین در گفت و گو با سعید لیلاز تحلیلگر مسائل اقتصادی، آورده است: وی در این گفت وگو با تاکید بر اینکه باید از انتشار دروغ در خصوص عملکرد دولت و خودروسازان و … پرهیز کرد؛ گفت: توقع ما این نیست که واقعیت موجود را در خصوص عملکرد دولت و خودروسازان بگویید بلکه انتظارمان تنها این است که دروغی در این زمینه منتشر نشود.

او با اشاره به اینکه خودروسازان هیچ عمدی در دپوی خودرو و عدم تحویل آن به بازار ندارد، اضافه کرد: سوال اساسی من این است که سایپا و ایران خودرو چه بیماری باید داشته باشند که به دلیل تأخیر در تحویل خودرو به مشتری جریمه بدهند اما خودرو را تحویل ندهند؟ پاسخ این سوال مشخص است، این خودروها ناقص است و علت نقص آنها نیز به شدیدترین تحریم‌های ظالمانه اعمالی علیه ایران بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه در همین شرایط مؤسسات نظارتی از استانداردهای تدوین شده خود کوتاه نمی‌آیند، گفت: من در این حوزه داوری نمی‌کنم اما نکته اینجاست که در همین شرایط تحریم، استانداردها به قوت و قدرت خود باقی است و در نتیجه احراز این استانداردها خود زمان بر است.

لیلاز با تاکید بر اینکه خودروهای ناقص مانده در خودروسازی‌ها اتفاقاً چند ده هزار دستگاه نیست بلکه به صدها هزار دستگاه می‌رسد، ادامه داد: از اواخر خردادماه عملیات اصلاح در خودروسازی‌ها آغاز شده و تمام خودروهایی که ناقص هستند، به تدریج در حال تکمیل و عرضه به بازار هستند.

وی تاکید کرد: تصاویری از دپوی خودرو در ایران خودرو و سایپا منتشر می‌شود تا بگویند این خودروها انبار شده و خودروساز، آن را به بازار عرضه نمی‌کند، این در حالی است که نگهداری خودرو برای خودروسازان کاری عملی و اقتصادی نیست و این اقدام برای خودروساز زیان به همراه دارد، به هر حال این خودروها زیر آفتاب، آسیب می‌بینند و موقع تحویل لازم است اصلاحاتی بر ان انجام شود که همین کار هزینه مضاعف به همراه خواهد داشت.

۳۰ تیر؛ قیام برای بازگشت مصدق؛ نخست‌وزیری که نمی‌خواست بی‌اختیار کار کند

وب سایت خبری عصر ایران در این گزارش آورده است: ۳۰ تیر یادآور قیام مردم در سال ۱۳۳۱ برای بازگشت دکتر محمد مصدق به نخست‌وزیری و کناره گیری احمد قوام (قوام‌السلطنه) است. به پاخاستنی که رنگ خون گرفت و دست‌کم ۲۵ تن قربانی شدند. آمار شهیدان سی تیر البته متفاوت و بیشتر هم ذکر شده ولی بر اساس دفن‌شدگان در گورستان ابن‌بابویه می‌توان تعداد آنان را دست‌کم ۲۵ نفر ذکر کرد.

ماجرا این‌گونه آغاز شد که دکتر محمد مصدق خواستار آن بود که وزارت جنگ را شخصاً عهده‌دار شود و برای پیش‌بُرد اهداف ملی قدرت و اختیار بیشتری داشته باشد. شاه جوان اما که پیش از این همراهی می‌کرد این بار خواست او- اعطای وزارت جنگ- را نپذیرفت و حالا نوبت مصدق بود که او را غافل‌گیر کند.

ساعت ۸ شب ۲۵ تیر ۱۳۳۱ دکتر مصدق بدون اطلاع دوستان، همکاران، مشاوران یا وزیران کابینه استعفانامۀ خود را برای شاه به کاخ سعدآباد فرستاد. خود دکتر مصدق در خاطرات خود (خاطرات و تألمات به کوشش ایرج افشار صفحه ۲۵۸) پیرامون کناره گیری‌اش چنین می‌نویسد: «داوطلبی من برای این پست (وزارت جنگ) نه برای کار بود نه استفاده از حقوق [درآمد]. از نظر کار من نخست وزیر و مافوق وزیر بودم … پس داوطلبی من فقط از این نظر بود که تصمیمات دولت در آن وزارت اجرا شود… به پیشگاه ملوکانه شرفیاب شدم این پیشنهاد را نمودم که مورد موافقت قرار نگرفت و اعلیحضرت همایون شاهنشاهی فرمایشاتی به این مضمون فرمودند؛ «پس بگویید من چمدان خود را ببندم و از این مملکت بروم.» که چون هیچ وقت حاضر نمی‌شدم چنین کاری بشود فوراً استعفا دادم و از جای خود حرکت کردم.»

شاه استعفای مصدق را پذیرفت … جایگزین مصدق اما باید فردی استخوان خرد کرده و رجلی می‌بود که در محافل داخلی و بین المللی قابل قبول باشد و از این رو سراغ قوام السلطنه رفت و او نیز پیرانه سر تمام اعتباری را که پیش از آن کسب کرده بود بر سر این قمار باخت.

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۳۱ مردم تهران به خیابان‌ها ریختند. حمید شوکت که کتاب «در تیررس حادثه» را درباره «زندگی سیاسی قوام السلطنه» و غالباً در ستایش او نوشته به این بخش که می‌رسد می کوشد این نکته را القا کند که قوام همان روز استعفا کرده بود و شاه بود که نپذیرفت تا مسؤولیت اتفاقات ۳۰ تیر به گردن شاه بیفتد.

شائبه‌های انتخابات شورایاری به «ستون» آینده موکول شد!

وب سایت خبری تابناک گزارش داد: به گزارش «تابناک»، صبح روز گذشته اطلاعیه‌ای روی خروجی یکی از سایت‌های خبری زیرمجموعه شهرداری تهران قرار گرفت که خبر از آغاز رسمی تبلیغات پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران را می‌داد. موعدی که پیش از انتشار این اطلاعیه و از نخستین دقیقه روز شنبه، ۲۹ تیرماه آغاز شده بود!

این شاید بهترین توصیف از وضعیتی باشد که بر این انتخابات حاکم است. انتخاباتی که هفته گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رؤسای قوای سه گانه، غیرقانونی اعلامش کرد تا حتی برگزار کنندگانش به نگرانی مبتلا شده و در سایه تردید در خصوص برگزاری آن، فراموش کنند دستورالعمل نحوه تبلیغات کاندیداها را زودتر منتشر نمایند!

همان دستورالعملی که دیروز صبح، پس از شروع مهلت قانونی تبلیغات منتشر شد و چند ساعت بعد در خبرگزاری‌ها بازتاب یافت. همزمان با اظهار نظر رئیس شورای شهر تهران در حاشیه آئین بهره‌برداری از چند پروژه مدیریت شهری تهران که گفت: «از امروز شنبه هفته تبلیغات شورایاری‌ها آغاز شده و این انتخابات توسط وزارت کشور قانونی خوانده شده و به این ترتیب چهار مرداد ماه این انتخابات برگزار خواهد شد.»

این در حالی است که می‌دانیم افزون بر سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی نیز تلویحاً رأی به غیرقانونی بودن برگزاری این انتخابات داده است، به این صورت که طرحی برای قانونی شدن شورایاری‌ها در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شده که پس از بررسی رد شده است. موضوعی که ابوترابی، یکی از اعضای این کمیسیون بر آن تاکید کرده و می‌گوید: «برگزاری این انتخابات وجاهت قانونی ندارد.»

موضوعی که شهردار تهران، ابهام جدی به آن وارد کرده و تاکید می‌کند برگزاری چهار دوره از انتخابات شورایاری‌ها در گذشته، نشان از قانونی بودن آن دارد. ابهامی که ابوترابی در پاسخ به آن به ایسنا گفته: «البته که در ادوار گذشته شورایاری‌ها وجود داشتند، ولی در وهله کنونی باید در مجلس شورای اسلامی استفساریه مطرح شده تا اختلاف برداشت حقوقی رفع شود یا اینکه قانونی تصویب شود که این اتفاق هم رخ نداد و کمیسیون شوراها طرح مذکور را رد کرد.»

موارد مهمی که ظاهراً برگزارکنندگان انتخابات شورایاری‌ها ترجیح داده اند با سکوت از کنارشان عبور کنند. سکوتی که می‌دانند امکان شکستن آن در آینده هست و حتی می‌تواند تبعاتی جدی به دنبال داشته باشد، اما بر اساس قاعده «از این ستون به آن ستون فرج است»، تدبیری شده که «فعلا» در دستور کار ایشان قرار گرفته است، تا آینده مشخص نماید که چه خواهد شد!

خرید لوازم خانگی؛ تاکتیک‌های جدید برای دور زدن گرانی

پایگاه خبری فرارو گزارش داد: به هم خوردن تعادل بازار لوازم خانگی و بالا رفتن قیمت یخچال‌فریزرهای تولید شده توسط برندهای ال‌جی، سامسونگ و بوش، باعث شده شرکت‌های ایرانی خیلی راحت‌تر خودشان را نشان بدهند. برندهایی مثل ایستکول، امرسان، پارس، الکترواستیل، برفاب و سیلور و … که دوران اوج آن‌ها به یکی دو دهه قبل برمی‌گردد، دوباره به بورس لوازم خانگی برگشته‌اند. طوری که فهرست پرفروش‌ترین یخچال‌فریزرها در قبضه برندهای ایرانی قرار دارد.

ماشین‌های لباسشویی‌های دوقلو که سال‌ها پیش منسوخ شده بودند، حالا به محصولاتی پرفروش تبدیل شده‌اند. از جمله تحولات جدید در بازار لوازم خانگی همچنین باید به پایان سلطه یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید اشاره کرد. عجایب بازار لوازم خانگی به همینجا ختم نمی‌شود. ماشین‌ظرفشویی‌های بزرگ و مبله که می‌توانستند به تنهایی ظروف‌های کثیف ۱۲ نفر را بشویند، حالا جای خود را به مدل‌های جمع‌وجور رومیزی داده‌اند. نکته مشابه در این تغییرات قیمت کمتر است. مردم که می‌بینند از عهده پرداخت هزینه خرید مدل‌های به‌روز برنمی‌آیند در یک تغییر تاکتیکی نیازشان را با تهیه مدل‌های ارزان‌تر و کوچک‌تر برطرف می‌کنند.

مهدی طارمی قید حضور در پرسپولیس را زد؟

به گزارش وب سایت خبری پارسینه، آغاز فصل نقل و انتقالات فرصت خوبی برای رسانه‌ها است تا سوژه‌های مدنظر و رخ داده را با آب و تاب بررسی و تحلیل کنند؛ یکی از این سوژه‌ها بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس است که می‌تواند سر و صدای زیادی را به پا کند.

مهدی طارمی که دو فصل متوسط از لحاظ گلزنی را در تیم الغرافه قطر سپری کرد به دلیل عملکرد نه چندان مطلوب پیشنهادات قابل قبولی به دستش نرسیده و به همین دلیل زمزمه بازگشت این بازیکن به جمع سرخپوشان بیش از پیش مطرح شده است. یکی از دلایلی که حضور طارمی در تیم سابقش یعنی پرسپولیس را بیش از قبل پر رنگ کرده است بازگشت بازیکنان دیپورتی چون احمدزاده و وحید امیری به این تیم است.

طارمی اما ظاهراً قصد دارد فوتبالش را هر طور شده در جایی به جز ایران ادامه دهد تا همچنان برچسب لژیونر را حمل کند. مدیرعامل پرسپولیس همچنین درباره زمزمه‌های بازگشت مهدی طارمی به فوتبال ایران و پرسپولیس گفت: از ابتدای فصل نقل و انتقالات تا هم اکنون به او فکر می‌کردیم و می‌کنیم ولی همانطور که خود او اعلام کرد فعلاً برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد.

یکی دیگر از زمزمه‌های بازگشت، رامین رضائیان بود که با تمدید قراردادش با تیم الشحانیه قطر پروژه بازگشت دیپورت شدگان به پرسپولیس را فعلاً به مدت یک سال بست.

اسدالله قره خانی: توزیع کارت‌های سوخت ۲ اثر روانی و مدیریتی برای کنترل قاچاق به همراه دارد؛ مبادی قاچاق سوخت باید کنترل شود

تارنمای خبری شفقنا در گفت و گو با اسدالله قره خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نوشت: این نماینده مجلس توزیع کارت را راهکار مناسبی برای مبارزه با قاچاق سوخت دانست و گفت: استقرار نیرو و اعلام جرم برای عاملین قاچاق راهکار مناسبی برای مبارزه با آن نیست؛ بنابراین باید مبادی را که این قاچاق انجام می‌شود را بست؛ زیرا زمانی که سوخت از این مبادی‌ها بیرون رفت دیگر نمی‌توان کاری کرد.

اسدالله قره خانی در خصوص توزیع کارت‌های سوخت اظهار کرد: توزیع کارت‌های سوخت که ابتدا از کلانشهرها آغاز خواهد شد دو اثر مدیریتی و روانی به همراه دارد که اثر روانی این کار سبب می‌شود مصرف کنندگان و توزیع کنندگان سوخت همه مطلع شوند که حساب و کتابی در میان است و پایشی در حوزه انرژی صورت می‌گیرد بنابراین به راحتی نمی‌توانند خطا کنند.

او در ادامه افزود: قسمت دوم، پایش جدی در زمینه سوخت است. وقتی مشخصات خودروها ثبت می‌شود میزان مصرف آنها هم مشخص می‌شود؛ به عنوان مثال وقتی میانگین مصرف خودرویی ۱۰۰ لیتر است اما اطلاعات ثبت شده برای مصرف ۵۰۰ لیتر را نشان می‌دهد پس مشخص است ۴۰۰ لیتر قاچاق شده است؛ بنابراین باید در خصوص این خودروها اعمال قانون شود. یا میزان ورود سوخت توسط تانکرها به جایگاهداران را می‌توان با تعداد خودرویی که برای سوخت مراجعه کردند مقایسه کرد تا اگر قاچاقی صورت گرفته است مشخص شود. مثلاً اگر ۲ تانکر ۳۰ هزار لیتری وارد جایگاه شده از طریق سیستم می‌توان مشخص کرد که چند خودرو برای دریافت سوخت وارد جایگاه شدند و چه مقدار لیتر بنزین فروخته شده است و اگر ورودی سوخت بیشتر از میزان فروش باشد پس قاچاق صورت گرفته است و روشن شدن آن هم خیلی سخت نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های کشور باید به روز شود تصریح کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و بایستی همه زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا جلوی هدررفت سوخت را بگیریم و همانند کسانی نباشیم که وقتی برف آمد به دنبال پارو می‌روند. بنابراین نیاز است زیرساخت‌ها را به روز کنیم.

ابوالفضل سروش: ایجاد مناطق آزاد مذهبی انسانی ایده‌ای ناب برای تضمین همگرای ملی در ایران است

پایگاه خبری شفقنا» در گفت و گو با ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آورده است: این نماینده مجلس در رابطه با ایجاد منطقه آزاد مذهبی- انسانی اظهار کرد: نزاع‌های سیاسی، تفاوت‌های اجتماعی و تفاوت‌های دینی و بعضاً مذهبی همواره زیر سایه پرچم یک کشور رو به یک رنگی و دست کم همزیستی مسالمت آمیز سوق پیدا می‌کنند، بر همین اساس است که پرچم کشورها برای ملیت‌هایشان قابل احترام و فراتر از آن مقدس است و سوگند به پرچم در بسیاری از کشورها رسم مرسوم و قابل اعتنایی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: مسلمانانی که اهل سنت بودن یا شیعه بودنشان در ایرانی بودنشان مرزی ایجاد نمی‌کند و زن و مرد و پیرو جوان دوشادوش یکدیگر قلبشان برای ایران و حفاظت از مرزهای ایران می تپد، نمونه زیبا و وصف ناشدنی این همراهی و همزیستی مسالمت آمیز در ۸ سال دفاع مقدس قاب‌های متعدد و تحسین برانگیزی دارد که ساعتها می‌توان در وصف و بی نظیری آن قلم فرسایی و سخنرانی کرد.

این نماینده مردم تهران در مجلس ایده ایجاد مناطق آزاد مذهبی – انسانی که اخیراً مطرح شده را ایده‌ای ناب برای تضمین همگرای ملی در ایران دانست و افزود: ایده‌ای که اگر به میزبانی مشهد مقدس به دلیل حضور بارگاه معصومی که به ضمانت بی پناهان شهره است یا حتی جزایر جنوبی کشور به دلیل ماهیت جزیره بودنشان باشد، می‌تواند سبب دوا شدن این درد قدیمی شود و همگرایی ملی را در بزرگترین ظرفیتش تقویت کند.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: پناه دادن موقت به مهاجران کوچ کرده ایرانی در مناطقی ویژه و حتی در ایامی محدود و ویژه همچون اعیاد مذهبی یا ایام نوروز، گامی مذهبی، انسانی و میهن دوستانه است که می‌تواند زمینه بازگشت مهاجران ایرانی به کشور را تسهیل کند و سبب بازگشت و اعتلای سرمایه‌های انسانی، معنوی و حتی مادی ایران و ایرانیان شود. ایده‌ای که در بعد صنعت توریسم و گردشگری هم قابل تأمل و سرمایه گذاری است و می‌تواند سبب تغییر نگاه گردشگران غیر مسلمان به ایران شود.

سروش در پایان خاطرنشان کرد: البته که ایجاد منطقه آزاد مذهبی – انسانی نیازمند اهتمام و همراهی سه قوه است و در رأس سه قوه ورود ریاست محترم دستگاه قضائی در این مسیر قطعاً تأثیرگذار وگره گشا خواهد بود. مسیری که ضامن اتحاد بیش از پیش ملت خواهد بود و راه را بر توطئه و سو استفاده دشمنان نظام برای ایجاد شکاف در بین ملت خواهد بست.

ظریفیان: قطعنامه ۵۹۸ منطقی‌ترین و معقول ترین تصمیم در زمان خود بود

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران غلامرضا ظریفیان عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، آورده است: وی در خصوص قطعنامه ۵۹۸ معتقد است: اینکه ما فرصت‌های بهتری هم پیش از آن برای دستیابی به یک تفاهم بین المللی داشتیم، همیشه می‌تواند یک موضوع باز باشد و صاحب نظران در مورد آن بحث کنند. ولی با شجاعتی که همه ما از امام سراغ داریم که این شجاعت همواره با دوراندیشی و نگاه به مصالح جامعه هم بوده، به نظر می‌رسد معقول ترین کاری بوده که در آن زمان می‌شد کرد.

کسانی که طرفدار ادامه جنگ تحمیلی بودند، سعی داشته و دارند که بگویند پذیرش قطعنامه ۵۹۸ کار درستی نبود سعی دارند بگویند امام از پذیرش این قطعنامه پشیمان شد. اما بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل نظامی و سیاسی با نگاه به مسائل آن روز کشور و موقعیتی که عدم پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از لحاظ بین المللی برای ایران به وجود می‌آورد، تأکید دارند که پذیرش این قطعنامه، عملی معقول و منطقی بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به شرایط کشور در ماه‌های پایانی دفاع مقدس و دستاوردهای قطعنامه ۵۹۸ برای ایران، تأکید کرد: ارزیابی ای که از اقدامات امام قبل و بعد از انقلاب داریم بیانگر این است که امام به یک مصلحت کامل در ارتباط با آینده مردم، نظام و جنگ رسیده بودند و منطقی‌ترین و معقول ترین تصمیمی که در آن زمان باید می‌گرفتند را گرفتند و شجاعانه هم مسئولیت آن را پذیرفتند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: إيران خاورمیانه ایالات متحده آمریکا آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)



منبع:پیج afshin__fallahzadeh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم) آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • لحظه شکار جالب ماهی درنده (فیلم)
  • آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان
  • معمای بنزین در ایران
  • مرگ صدها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام (فیلم)
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟