Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه  در حاشیه جلسه تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پلیس راه به خبرنگاران گفت: روزانه در صحنه تصادف، ۲۵ نفر در دم جان خود را از دست می دهند. سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی چهار عاملی هستند که خطای انسانی را به عنوان عامل ۹۲ درصد تصادفات افزایش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات معیشتی رانندگان و افزایش ساعات کار آنها گفت: نسبت به گذشته، شدت تصادفات ناشی از خواب آلودگی و خستگی راننده، بیشتر شده که این موضوع به واژگونی خودروها منجر می شود و تلفات را افزایش می دهد.

سردار هادیانفر در خصوص حضور نداشتن پلیس در برخی جاده ها نیز اضافه کرد: ۲۱۷ هزار کیلومتر طول جاده های کشور و ۴۵ هزار کیلومتر طول جاده های اصلی است. نسبت به آمایش و واحد گشتی، طوری تنظیم کردیم که جاهایی که دوربین و کنترل هوشمند وجود دارد، نیروها استقرار ندارند.

طرح ساماندهی موتورسیکلت امروز نهایی می شود

وی درباره طرح ساماندهی موتورسیکلت ها گفت: پلیس با موتورسواران قانونمند که دارای کلاه ایمنی و پلاک باشند و وارد منطقه ممنوعه مثل خط ویژه و پیاده رو نشوند یا حرکت خلاف جهت در معابر نداشته باشند، کاری ندارد.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از ۱۱ میلیون موتور سیکلت، تقریباً شش میلیون فاقد پلاک هستند، افزود: تسهیل پلاک گذاری موتورسیکلت ها یکی از موارد مطرح در طرح ساماندهی است.

وی ادامه داد: تقریباً چهار میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه هستند که در تلاش برای تسهیل شرایط برای این افراد هستیم.

سردار هادیانفر با اشاره به اجرای طرح تغییر پلاک از نارنجی به پلاک ملی در گذشته گفت: امروز این طرح در کمیسیون پایش نهایی می شود.

وی در مورد بیمه موتورسیکلت ها نیز اظهار کرد: اکنون شرکت های بیمه به صورت اقساطی بیمه موتورسیکلت را به قیمت ۴۰۰ هزار تومان ارایه می کنند که افراد قانونمند سال گذشته از بخشودگی هم برخوردار می شوند.

خودروهای فرسوده ترخیص نمی شوند

سردار هادیانفر درباره ترخیص خودروها از پارکینگ های پلیس راهور نیز گفت: تعداد تخلفات حادثه ساز که منجر به انتقال خودرو به پارکینگ می شد ۲۳ مورد بود که با هدف تسهیل ترخیص تعداد بیشتری از خودروها به هفت مورد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: شرایط فرسودگی خودرو برای ترخیص معیار است و خودرو یا موتور سیکلتی که فرسوده است اجازه ترخیص ندارد و فقط خودروهایی که شرایط تردد در راه های کشور را داشته باشند ترخیص می شوند. بیشترین ترخیص در تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس و اصفهان انجام شده است.

سردار سید تیمور حسینی امروز، طی آئینی به عنوان فرمانده جدید پلیس راه کشور معرفی و از خدمات سردار محمد حسین حمیدی در پلیس راهور تقدیر شد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه هفته گذشته، طی حکمی سردار حسینی را به عنوان فرمانده جدید پلیس راه منصوب کرد. وی سابقه ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را در کارنامه خود دارد.

سردار محمدحسین حمیدی نیز که پیش از این فرماندهی پلیس‌راه را برعهده داشت با حکم سردار اشتری به عنوان معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا منصوب شد.

آئین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پلیس راه با حضور سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا، سردار حسن مومنی معاون اجرایی سابق پلیس راهور ناجا، پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، نمایندگانی از وزارت کشور، شهرداری و جمعی از فرماندهان پلیس راه و پرسنل این نهاد در شهرک آزمایش، سالن اجتماعات پلیس راهور برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه حوادث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است

حجم ویدیو: 2.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • خواب آلودگي راننده پژو جان پاکبان گرگاني را گرفت 
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است