Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، «علی ربیعی» سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در نشست خبری هفتگی، درباره توقیف کشتی ایران در تنگه جبل الطارق و توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز در خلیج فارس گفت: مواضع ما در این زمینه روشن است، اما خیلی جالب است که تا کشتی انگلیسی یک تخلف حقوقی انجام داده و جمهوری اسلامی ایران برای امنیت منطقه با این کشتی برخورد می‌کند، برخی از کشور‌ها برای رفع توقیف فوری این کشتی به ما درخواست می‌دهند اتفاقاً ما از این کشور‌ها می‌خواهیم همین درخواست را به انگلستان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دولت اظهار داشت: نفتکش انگلیسی برخلاف قوانین و مقررات دریانوردی، نخست دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش کرده بود و به جای حرکت به سمت ورودی به خلیج فارس در تنگه هرمز، از مسیر جنوبی وارد شده و همچنین به هشدار‌ها و تذکر‌های متعدد نیرو‌های ما توجه نکرده است.

به گزارش ایرنا، ربیعی گفت: معتقدیم مقایسه این دو توقیف یک خوانش نارواست که می‌خواهند تلافی از اقدام ناروای دیگری صورت بدهند. نفتکش انگلیسی مطابق مدارک موجود در محدوده آبی ایران توقیف شده است.

وی افزود: انگلیسی‌ها وقتی کشتی ایرانی را متوقف می‌کنند و رفتار خصمانه از خودشان نشان می‌دهند نباید انتظار داشته باشند که ما واکنشی نداشته باشیم؛ البته ما تا به حال در تنگه هرمز بر اساس حسن نیت، اغماض می‌کردیم. وقتی آن‌ها غیرقانونی در جبل الطارق توقیفی صورت می‌دهند که حتی اسپانیایی‌ها معتقدند در خاک آن‌ها این کار را غیردوستانه و خصمانه انجام داده‌اند ما هم ملزم به اغماض نیستیم.

دستیار رئیس‌جمهوری در امور ارتباطات اجتماعی درباره سفر مقامات عراقی به تهران و تلاش این کشور برای میانجیگری میان ایران و آمریکا اظهار داشت: معمولاً کشور‌های دوست هر کدام که به ایران می‌آیند یا ملاقاتی با مسئولان ما انجام می‌دهند، ابراز تمایل می‌کنند تا از میزان تنش در منطقه بکاهند، اما اینکه ما پذیرفته‌ایم کشوری به عنوان میانجی صحبت کند، این تصمیم را تاکنون اتخاذ نکرده‌ایم.
ربیعی ادامه داد: این مساله را طبیعی می‌دانیم که در هر ملاقات از سوی مقامات کشور‌های خارجی با مسئولان ایرانی، آن‌ها این مسائل را بیان کنند. حتی ممکن است آن‌ها نگرانی‌های خودشان را از ناامنی منطقه مطرح کرده و دیدگاه‌هایشان را تشریح کنند و خواهان شنیدن دیدگاه‌های ما نیز باشند.
وی درباره عدم سوخت‌رسانی به دو کشتی ایرانی در برزیل یادآور شد: این دو کشتی توقیف نشده‌اند. دولت برزیل تحریم‌های آمریکا برای ندادن سوخت اعمال کرده است. متاسفانه در نظام ظالمانه جهانی، کشوری تحریمی را اعمال می‌کند و بعد به همه کشور‌ها فشار می‌آورند تا آن را اجرا کنند. در این چارچوب ممکن است کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های آمریکای جنوبی نیز در این باره تبعیت کنند.
سخنگوی دولت افزود: در حال دنبال کردن این موضوع هستیم تا سوخت لازم از ایران یا برخی از کشور‌های دیگر برای این کشتی ارسال کنیم، زیرا کالا‌های این کشتی نباید فاسد شوند. مجموعه اقدامات دیپلماتیک و عملیاتی به سرعت در حال انجام و پیگیری است تا این کشتی‌ها به ایران بازگردند.   ادامه دارد...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علی ربیعی کشتی انگلیسی توقیف نفتکش تنگه هرمز برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای پرتغالی خود با توجه به موضوع رهایی خدمه کشتی اسرائیلی توقیف شده توسط ایران گفت: به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، "پائولو رانگل"، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردددر حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی