Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اسپانیایی "ال پاییس" درباره تنش‌های اخیر در خلیج فارس می‌نویسد: تشکیل ائتلاف بین المللی برای تضمین کشتیرانی در تنگه هرمز، به مثابه تماس با آتش نشانی پس از آتش افروزی است.

 به گزارش ایسنا، این روزنامه معتبر  چاپ اسپانیا با انتشار گزارشی به قلم «لوییس باستس» تحولات این روزهای تنگه هرمز را پوشش داده و رخدادهای مربوطه را با «جنگ نفتکش های دهه ۷۰ میلادی» - که از آن تحت عنوان «سندرم هرمز» یادشده - مقایسه کرده و ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی این تنگه، به عبور روزانه ۲۱ میلیون بشکه نفت خام از این آبراه برای تامین سوخت کشورهای مختلف جهان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش پس از اشاره به اقدامات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز و توقیف نفتکش انگلیسی، تصریح شده است که اگر بخواهیم یک نفر مسوول برای فعال شدن مجدد «سندرم هرمز» معرفی کنیم، او کسی جز دونالد ترامپ نیست که کمر همت به نابودی همه دستاوردهای باراک اوباما از جمله توافق هسته‌ای و گشایش در روابط با ایران بسته است. 

نگارنده این گزارش تاکید کرده است رییس جمهور آمریکا در حال حاضر به دنبال تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای "تضمین کشتیرانی در تنگه هرمز" است در حالیکه این اقدام دقیقا به مثابه تماس با آتش نشانی برای خاموش کردن شعله هایی آتشی است که خود برافروخته است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و اسپانیا ال پاییس توقیف نفتکش انگلیسی بستن تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ایرج حسن پور، افزود: طی سال ۱۴۰۲، از طریق مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره کل صمت استان به ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش مردمی پاسخ داده شده که ۱۵ هزار و ۵۹۴ مورد تماس تلفنی مردمی و میزان پنج هزار و ۶۹۰ تماس ضبط شده از طریق صندوق صوتی مرکز بوده که توسط کارشناسان مرکز پیگیری شده و همچنین در همین مدت نیز تعداد یک هزار و ۱۶۰ مراجعه حضوری به مرکز پاسخگویی انجام شده که کارشناسان این مرکز به تماس گیرندگان و مراجعین مشاوره داده و آنها را راهنمایی کرده اند.

وی افزود: براساس آمارثبت شده در سامانه ۱۲۴ در مدت اعلام شده، کارشناسان مرکز پاسخگویی طی این مدت ۴۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه معادل حدود ۱۷ روز کامل و یا معادل ۵۲ روز کامل اداری تماس تلفنی با تماس گیرندگان داشته اند، که میانگین زمان پاسخگویی یک دقیقه و ۲۱ ثانیه بوده و پایین‌تر از استاندار تعریف شده (۲ دقیقه) است.

حسن پور ادامه داد: در همین بازه زمانی بالغ بر ۷۳ درصد از شرکت کنندگان (تعداد ۶۶۰ نفر) در نظر سنجی که به صورت الکترونیک انجام شده از نحوه‌ی پاسخگویی کارشناسان این مرکز، رضایت کامل داشته اند که این موضوع نشان دهنده توجه ویژه این اداره کل به موضوع استفاده از نقش مردم در فعالیت‌ها است.

مدیرکل صمت استان درادامه خاطرنشان کرد: طی مدت اعلام شده کارشناسان مرکز پاسخگویی جمعاً تعداد ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش را ثبت سامانه کرده اند و برای رسیدگی به حوزه‌های مختلف از جمله بازرسی ونظارت اداره کل صمت استان و سازمان جهادکشاورزی استان ارجاع کرده اند.

حسن پور ادامه داد: بیشترین گزارشات اخذ شده مردمی طی همین مدت، مربوط به گرانی کالا بویژه مواد غذایی، خوراکی، نوشیدنی، مرغ، نانوایی، گاز مایع و خدمات خودرو بوده است.

کد خبر 6089515

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا