Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور، پیک مصرف برق پس از ۱۶ روز دوباره وارد کانال ۵۶ هزار مگاواتی شد و تنها حدود ۶۰۰ مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف برق در کشور فاصله دارد. تاریخ انتشار: 15:51 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۲۸۵

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، روز گذشته در ساعت ۱۶:۱۹ دقیقه پیک مصرف برق کشور به ۵۶ هزار و ۴۵۹ مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور در پیک تابستان امسال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  تمامی مبادلات برق کشور روز گذشته در زمان پیک حدود یک هزار و ۶۵۹ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۳۷۸ مگاوات مربوط به صادرات و ۴۰ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.   همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و ۴۳۳ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و ۷۹۹ مگاوات رسیده بود.   بر اساس این گزارش مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده و کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.   همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین‌ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیک مصرف برق مبادلات وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!