Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:08:32 GMT

لکنت زبان؛ از نشانه‌های مهم مصرف «ترامادول»

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۳۵۳

آفتاب‌‌نیوز :

عباس دیلمی‌زاده درباره عوارض سنگین مصرف قرص‌های مخدر گفت: داروهایی مثل ترامادول در برخی گروه‌های مختلف جوان با فرض تقویت‌کننده قوای جنسی، ضد درد و در برخی دانشجویان و دانش‌آموزان با عنوان قرص شب‌های امتحان شناخته می‌شود اما باید دانست که استفاده از این داروها، اگرچه ممکن است که در ابتدای مصرف برایشان جذاب باشد اما این ماده، وابستگی بسیار شدید و بالایی دارد که موجب مصرف دائم شده و فرد گرفتار مشکلات شدیدی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن عوارض ترامادول افزود: یکی از نشانه‌های مهم مصرف ترامادل لکنت زبان است به طوری که شخص مصرف‌کننده در گفتگوهای روزانه خود زبانش سنگین می‌شود.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره تصریح کرد: از دیگر عوارض مصرف ترامادول نیز پایین آمدن قدرت تمرکز و فراموشی است که در میان مدت برای شخص به وجود می‌آید به طوریکه فرد در کارکرد روزانه‌اش هم دچار این فراموشی می‌شود و کارهای روزانه‌اش با اختلال همراه است.

دیلمی‌زاده با اشاره به نقش خانواده‌ها در بازتوانی معتادان گفت: یکی از مسائل مهمی که وجود دارد نقش خانواده در بازتوانی و کاهش آسیب‌ها است، متاسفانه موضوع کمک و همراهی خانواده در درمان بسیار مغفول و در حد شعار مانده است اگر دقت کنیم می بینیم غالبا برنامه های بازتوانی در کشور فرد محور می‌باشد و همه برنامه‌ها و امکانات روی فرد معتاد متمرکز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی در پایان تصریح کرد: بخش اعظمی از موفقیت فرد برای بازگشت به جامعه از سوی خانواده است که متاسفانه رد می‌شود. اگر خانواده آموزش کافی ندیده باشد و نداند چه نقش مهمی می‌تواند ایفا کند حتی ممکن است بجای کمک، اثر منفی بر روی فرد داشته باشد و ناخودآگاه زمینه بازگشت مجدد او را به اعتیاد به وجود آورد؛ بنابراین نقش خانواده نه تنها کمتر از خود فرد نیست بلکه مهمتر و پررنگتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لکنت زبان ترامادول مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به شرایط حال حاضر دنیای امروز گفت که نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

بورل: درگیری‌ها در نوار غزه راه حل نظامی ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است