Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا اورنگی روز دوشنبه در نشست کارگروه سازگار با کم آبی خراسان جنوبی افزود: چارچوب قوانین و مقررات اجازه نمی‌دهد نوع فعالیت با آب موجود به کار غیرکشاورزی هدایت شود.

وی با بیان اینکه حتی برخی از این فعالیت‌ها مشمول اخذ عوارض هم نمی‌شوند اظهار داشت: اخیراً با وزارت نیرو به توافق رسیدیم که در مکان‌هایی که چاه‌های کشاورزی دارای شرایط برق بودند و به دلایلی امکان تامین آب و سایر میسر نیست بر اساس قوانین خود اجازه بدهیم نیروگاه‌های خورشیدی در اراضی ایجاد و برق تولیدی شود بدون اینکه به اراضی صدمه‌ای وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: در استان مرکزی آب قنات به طول ۳.۵ کیلومتر به شهرک صنعتی منتقل شده بود و علیرغم اینکه آب و زمین خریداری شده بود اما حکم داده شد خط انتقال جمع‌آوری شود و این امر انجام شد.

وی تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تصمیم‌سازی‌ها دقت داشته باشند که تبدیل حق آبه کشاورزی به غیر کشاورزی بر اساس ماده قانونی خلاف قانون است و در صورت انجام این کار، مشکلاتی برای متقاضی یا دستگاه مربوطه ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم گفت: نیاز حق آبه زیست محیطی استان بر اساس مصارف موجود و توسعه آتی آب سطحی ۱۳.۴ میلیون مترمکعب است.

حسین امامی ادامه داد: این در حالیست که میزان تامین حق آبه زیست محیطی حوضه‌های آبریز استان بر اساس بیلان منتهی سال ۹۰، ۱۲۴ میلیون مترمکعب است.

وی از ظرفیت‌سازی مخازن آب در استان تا افق ۱۴۱۰ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده برای شهرهای قاین، سرایان، خوسف، آبیز، درمیان و بیرجند که مقداری با کمبود مخزن مواجه هستند این مهم انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال پنج چاه در مناطق مختلف استان حفر خواهد شد تا در سال‌های آتی برای تامین آب با مشکل مواجه نشویم.

وی بیان کرد: بسته جامعی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در استان تعریف شد تا در سال‌های آتی به لحاظ کمی مشکلی در تامین آب استان وجود نداشته باشد.

امامی عنوان کرد: کسری مخازن در سال‌های اخیر از ۱۷۰ میلیون مترمکعب به کمتر از ۱۲۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی یادآور شد: مقرر شد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی موضوع مصرف آب در بخش کشاورزی مدیریت شود تا سفره‌های زیرزمینی به پایداری برسد و وضعیت سالانه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی رصد شود تا برای سال‌های آتی بتوان بهتر برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده آبی شناخته شده است و تصمیم داریم با تعامل بین بخش کشاورزی و آب منطقه‌ای آمارها را تطبیق دهیم و برای مصرف، تعریف مناسبی داشته باشیم.

۷۵۵۷ *۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی سازمان امور اراضی کشور کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، حاشیه معابر و جلوگیری از دست‌درازی به کاربری باغات از برنامه‌های موثر شورای دوره ششم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با همراهی مدیر منطقه سه کرج در بازدید میدانی از پارک‌ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک‌های این منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: با وجود سرانه فضای سبز نسبتاً مطلوب در این منطقه، حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.

وی افزود: تراکم جمعیتی کلان‌شهر کرج و ظرفیت ساخت‌وساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه سه ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه‌مندی شهروندان منطقه تذکر داده‌ام، در این راستا و با بازدید از موارد مطرح شده با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه سه از نزدیک با شهروندان فاز سوم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام شد.

چپردار عنوان کرد: این شورا به موازات تأمین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تأمین دوسویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری داریم.

کد خبر 749687

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است